Beurs

Het wordt weer tijd voor een gezellige dag in Zuid-Holland. Op zaterdag 28 april zijn we van harte welkom bij Fred Oosterlaan in Bleiswijk. Wat is er zoal te doen:

  • Gezellig kletsen in de koffiehoek onder het genot van een kop koffie, thee en wat lekkers en de mogelijkheid om elkaars Daf te bewonderen.
  • Er is een toertocht uitgezet door de mooie omgeving van Bleiswijk.
  • Taxeren van uw Daf. Ook de taxatiecommissie zal weer aanwezig zijn. Indien u uw Daf wilt laten keuren, dan moet u wel van te voren een afspraak maken. Dit kan via Wibo Pieters. Via de mail: taxaties@dafclub.nl of telefonisch: zie colofon Variomatic.

Kortom, weer genoeg te doen dus. Ook wordt deze dag een 2e-hands beurs georganiseerd. De gelegenheid om nu net dat ene onderdeel te komen zoeken op de beurs dat u nog mist. Maar wellicht heeft u zelf nog aantal Daf onderdelen of verzamelobjecten die u zelf niet meer nodig heeft, maar die iemand anders wellicht nog goed kan gebruiken. Een goede mogelijkheid dus om eens op de beurs te gaan staan.

Wel is er een kleine wijziging. Voorheen werden er door de Daf Club marktkramen gehuurd, echter zien wij de laatste jaren een gestage daling van het aantal deelnemers. Wij hebben dan ook besloten geen kramen meer te huren en beschikbaar te stellen. U dient zelf een tafel mee te nemen.

Om een en ander goed te laten verlopen zijn er een aantal spelregels voor dit evenement:

  • Er wordt alleen verkoop toegestaan van nieuwe en 2e hands onderdelen en Daf verzamelobjecten op non-commerciële basis.
  • Verkoop van onderdelen/verzamelobjecten voor (kennelijk) commerciële doeleinden wordt dus NIET toegestaan.
  • Verkoop van onderdelen, met bovenstaande restricties, is alleen toegestaan door leden van Daf Club Nederland.
  • U dient zelf voor een tafel te zorgen voor de verkoop van uw onderdelen.
  • Wij kunnen u verzoeken om voor toewijzing van een plekje uw geldige clubpas te tonen.

U kunt vanaf 09.00 uur uw stand inrichten, de verkoop is van 10.00-14.30 uur.

In verband met de planning en beschikbare ruimte vragen wij u zich van te voren aan te melden. Dit kan via de mail: evenementen@dafclub.nl, o.v.v. naam en lidmaatschapsnummer.

Startdatum 28-04-2018 0:00
Einddatum 28-04-2018 0:00

Grunn of te wel Groningen, de provincie met gelijknamige hoofdstad die in de volksmond van Noord-Nederland vaak kortweg wordt aangeduid met Stad. Een stad die lang geleden is ontstaan als een klein esdorpje op de meest noordelijke uitloper van de Hondsrug. Een stad die is omringt door (vroegere) Ommelanden en die samen een bijzondere provincie vormen. Vaak in het nieuws vanwege gaswinning en zijn voortvloeiende problemen in het gebied maar vooral een provincie die u versteld zal doen staan van zijn veelzijdigheid en landschappelijke schoonheid. Maar er is meer. Ooit gehoord van Fladderak, Poffert, Aaierbal en Grunneger Kouke? Of ’t Peerd van Ome Loeks en d’Olle Grieze? Groningen heeft het allemaal.

Nieuwsgierig geworden? Laat u dan verrassen tijdens de winterrally 2019 in Groningen. Betreft dit dan de stad of de provincie...?? Dat laten we nog even in het midden. Meld u aan voor dit mooie evenement aan het begin van weer een bruisend Daf jaar en maak zelf kennis met het altijd mooie Groningen.

Wanneer: de winterrally 2019 vindt plaats in het tweede weekend van maart op zaterdag 9 en zondag 10 maart 2019. Mocht u maar één dag willen of kunnen meerijden dan is dat uiteraard geen probleem.

Slapen: de overnachting vindt plaats in een goed verzorgd hotel in provincie Groningen niet al te ver bij Stad vandaan en met in de nabijheid een prachtig natuurgebied. Het hotel beschikt over een gratis parkeergelegenheid waar onze Dafjes ruim kunnen staan en na een schitterende toertocht overdag zal het ’s avonds goed toeven zijn in het mooie oud bruine café van het hotel.

’s Avonds kunnen we in het hotel met ons allen aanschuiven aan het diner. Hiervoor heeft het hotel speciaal voor ons een stamppotten buffet samengesteld. Kosten hiervoor zijn € 17.50 per persoon excl. dessert en consumptie. Kinderen tot 12 jaar betalen hier € 8.75 (excl. dessert en consumptie) voor. Wilt u meedoen aan het diner dan kunt u dat aangeven bij de inschrijving.

Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om heerlijk uit eten te gaan in de nabije omgeving.

Deelnamekosten: de kosten voor deelname zijn inclusief routebeschrijving, rallybordje per equipe en overnachting inclusief ontbijt.

* €45.00 per persoon op basis van een 2-persoonskamer inclusief ontbijt.

* €55.00 per persoon op basis van een 1-persoonskamer inclusief ontbijt.

*mocht u alleen zijn dan is er ook de mogelijkheid om op indeling te slapen. Dan deelt u dus de 2-persoonskamer met iemand anders. In dat geval betaalt u het tarief van €45.00 per persoon. U kunt dit aangeven bij inschrijving.

* €42.50 per persoon op basis van een 3-persoonskamer inclusief ontbijt.

* €35.00 per persoon op basis van een familiekamer inclusief ontbijt. Deze kamer moet minimaal een bezetting hebben van 4 personen en kan maximaal een bezetting hebben van 5 personen.

*kinderen 0-2 zijn gratis, babybedje mag meegenomen worden en deze kan geplaatst worden in alle bovenvermelde kamers.

Helaas is het hotel niet geschikt voor mindervaliden al zijn er beperkte mogelijkheden. Mocht u graag willen deelnemen dan kunt u contact opnemen met Saskia Hamstra om de mogelijkheden bespreken.

Het is ook mogelijk om één of twee dagen mee te rijden en niet te overnachten. I.v.m. de kopieerkosten willen wij u vragen, indien mogelijk, u vooraf op te geven voor de toertocht. Deelname aan alleen de toertocht is gratis. U kunt zich, indien gewenst, wel inschrijven voor het diner in het hotel. Kosten hiervan zijn zoals eerder in dit artikel te bespreken.

Voor mensen die niet blijven slapen is er een mogelijkheid om een rallybordje als herinnering te bestellen. Maar ook als u wel blijft slapen en een extra rallybordje wilt bestellen dan is dat mogelijk. De kosten hiervoor bedragen €5.00 per rallybordje. Als u hier interesse in heeft, dan verzoeken wij u dit van te voren aan te geven via de inschrijvingsbon in de Variomatic of via de website. Kosten van het rallybordje dienen vooraf betaald te worden aan de Daf Club. Zie verder bij inschrijving. Op de dag zelf zijn er geen extra rallybordjes meer beschikbaar.

Inschrijving: De inschrijving is gesloten. 

Als u zich ingeschreven heeft en u besluit na sluiting van inschrijving om niet mee te doen, dan bent u wel verplicht tot betaling van de deelnamekosten. Wij maken immers afspraken met de overnachtingslocatie en reserveren hier kamers voor. Dit geldt tevens voor de inschrijving voor het diner. Er wordt namelijk van te voren een stoel voor u gereserveerd.

Zodra startlocatie en starttijden bekend zijn, zullen we deze publiceren op de website. Tevens zullen diegene die zich ingeschreven hebben, na het sluiten van de inschrijving een brief ontvangen met alle benodigde informatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Saskia Hamstra, tel.nr. zie colofon Variomatic

Startdatum 09-03-2019 0:00
Einddatum 10-03-2019 0:00

Op zaterdag 4 mei a.s. organiseren we weer een introductiedag voor nieuwe leden. We beginnen om 10 uur in het DAF museum en na de broodjes gaan we naar ons onderdelenmagazijn in Geldrop. Geef je snel op bij Harrie Sengers via E-mail beurzen@dafclub.nl of Telefoon:06-23400131. Zorg dat je er op tijd bij bent want vol is vol!

Startdatum 04-05-2019 10:00
Einddatum 04-05-2019 17:00

VOORJAARSBEURS DAF CLUB NEDERLAND
Zaterdag 11 mei 2019

Het wordt weer tijd voor een gezellige dag in Zuid-Holland. Op zaterdag 11 mei zijn we van harte welkom bij Fred Oosterlaan.
Wat is er zoal te doen:

  • Gezellig kletsen in de koffiehoek onder het genot van een kop koffie, thee en wat lekkers en de mogelijkheid om elkaars Daf te bewonderen.
  • Taxeren van uw Daf. Ook de taxatiecommissie zal weer aanwezig zijn. Indien u uw Daf wilt laten keuren, dan moet u wel van te voren een afspraak maken. Dit kan via Wibo Pieters. Via de mail: taxaties@dafclub.nl of telefonisch: 040-211 12 44 (19.00-21.00 uur).

Kortom, weer genoeg te doen dus. Ook wordt deze dag een 2e-hands beurs georganiseerd. De gelegenheid om nu net dat ene onderdeel te komen zoeken op de beurs dat u nog mist. Maar wellicht heeft u zelf nog aantal Daf onderdelen of verzamelobjecten die u zelf niet meer nodig heeft, maar die iemand anders wellicht nog goed kan gebruiken. Een goede mogelijkheid dus om eens op de beurs te gaan staan.

Om een en ander goed te laten verlopen zijn er een aantal spelregels voor dit evenement:

  • Er wordt alleen verkoop toegestaan van nieuwe en 2e hands onderdelen en Daf verzamelobjecten op non-commerciële basis.Verkoop van onderdelen/verzamelobjecten voor (kennelijk) commerciële doeleinden wordt dus NIET toegestaan.
  • Verkoop van onderdelen, met bovenstaande restricties, is alleen toegestaan door leden van Daf Club Nederland.
  • U dient zelf voor een tafel te zorgen voor de verkoop van uw onderdelen.
  • Wij kunnen u verzoeken om voor toewijzing van een plekje uw geldige clubpas te tonen.
  • U kunt vanaf 09.00 uur uw stand inrichten, de verkoop is van 10.00-14.30 uur.

In verband met de planning en beschikbare ruimte vragen wij u zich van te voren aan te melden. Dit kan via de mail: evenementen@dafclub.nl, o.v.v. naam en lidmaatschapsnummer.

Praktische samenvatting:
Datum : zaterdag 11 mei 2019
Tijd : opbouwen vanaf 09.00 uur, verkoop van 10.00-14.30 uur
Plaats : Fred Oosterlaan, adres, zie Variomatic april 2019

Startdatum 11-05-2019 0:00
Einddatum 11-05-2019 0:00

3x is scheepsrecht, maar een 4de keer zou geen straf zijn. De laatste drie edities van het kampeerweekend waren zonovergoten, en laten we eerlijk zijn, een vierde keer zien we wel zeker te zitten ‘Fingers crossed’. Hadden we de zaakjes met de camping net op orde, lezen we in de krant dat de wolf definitief intrek heeft genomen op de Veluwe. Laten wij nou net die richting uit gaan dit jaar!

De camping

De camping ligt in een prachtige bosrijke omgeving. Het aangrenzende Zwolse bos, de natuur- en heidegebieden 'de Renderklippen' en 'de Dellen' en de Veluwe zijn dé grote trekpleisters. Op de camping zijn voor ons een aantal plekken gereserveerd. Helaas geen groot veld, maar diverse plekken, wel dicht bij elkaar. De camping kent veel voorzieningen. Er is mooi sanitair, een buitenzwembad, veel sportvoorzieningen en horeca in de vorm van o.a. een bistro, snackbar en broodjesservice.

Programma

Kamperen van woensdag/donderdag tot zondag. Wilt u eerder komen of langer blijven? Geen probleem, maar dat moet u zelf regelen en betalen bij de camping.

Woensdag 29 of donderdag 30 mei:

Aankomst op de camping!

Op donderdag zullen de inschrijving en de welkomstborrel plaatsvinden.

Vrijdag 31 mei

Toertocht! Bij de inschrijving op donderdag heeft u reeds de toertocht gekregen. U kunt vertrekken wanneer u wilt. Vertrek echter niet te laat want u staat een prachtige tocht te wachten – volgens de uitzetter – ‘aan de goede kant van de IJssel’. Maak er een mooie dag van en neem de gelegenheid te baat met regelmaat te stoppen om rond te kijken. In de avond wordt er voor de diehards een nachtrit georganiseerd.

Zaterdag 1 juni

De dag kunt u indelen naar eigen inzicht. Bij de receptie van de camping is legio informatie te verkrijgen. Tevens zullen wij u voorzien van een tips en trips flyer over de omgeving.

Om 18.00 uur verwachten wij u terug op de camping voor een gezellige maaltijd, met aansluitend een gezellige avond. In de informatie die u voorafgaand aan het weekend ontvangt zullen wij meer informatie geven over de invulling van deze avond.

Zondag 2 juni

Time flies, zeker als het gezellig is en op zondag zit het er weer op. Helaas tijd om op te breken en richting huis te gaan.

Kosten

De kosten voor dit spektakel bedragen € 70,= euro per volwassene en € 15,= per kind van 4 t/m 12 jaar. Voor kinderen van 0 t/m 3 jaar is deelname gratis.

Wat krijgt u allemaal voor dit bedrag:

  • Drie/vier overnachtingen op de camping, incl. stroom.
  • Een welkomstborrel met hapjes
  • Een maaltijd en een gezellige zaterdagavond!
  • Voor iedereen die het tarief van 70 euro betaald een plastic tas met een T-shirt erin.
  • Eén rallybordje per equipe
  • Een mooie toertocht en nachtrit
  • En .... veel gezelligheid.
  • Wilt u een extra T-shirt, dan kunt u dit voor het bedrag van € 10,= per T-shirt bestellen.

Een extra rallybordje kunt u bestellen voor € 5,= per bordje.

Honden worden toegestaan op de camping en hier worden geen extra kosten voor berekend.

Voor diegene die niet blijven kamperen, maar wel mee willen doen aan alle activiteiten bedraagt het inschrijfgeld: € 35,= per persoon (ook hiervoor geldt 1 T-shirt per volwassene) en € 10,= per persoon van 4-12 jaar.

Wilt u meedoen aan alleen de toertocht, dat kan. Stuur dan een mailtje naar evenementen@dafclub.nl. Deelname aan alleen de toertocht is uiteraard gratis. Wij verzoeken u dan wel om u tussen 09.30-10.00 uur te melden voor inschrijving.

Betaling

Wij willen u verzoeken de kosten voor het kampeerweekend vooraf te voldoen (u krijgt hier geen brief over). Dit heeft te maken met het feit dat alle activiteiten al in vooruit betaald zijn en de organisatie niet met een grote cashflow op de camping wil zitten. U kunt deze kosten, uiterlijk 30 april 2019, overmaken op rekeningnr. IBAN: NL89INGB0005549049 t.n.v. Daf Club Nederland, o.v.v. kampeerweekend en uw lidmaatschapsnummer.

Voor onze buitenlandse deelnemers: IBAN: NL89INGB0005549049 - BIC: INGBNL2A

Vergeet niet uw lidmaatschapsnr. bij de betaling te vermelden!. Hiermee bespaart u onze penningmeester een boel werk. Eenmaal ingeschreven en betaald is uw inschrijving definitief. Restitutie wordt niet verleend en zal alleen plaatsvinden in geval van overmacht, waarbij het bestuur van DCN bepaald.

Een uitgebreide routebeschrijving en verdere relevante informatie krijgt u toegezonden na de sluiting van de inschrijfdatum.

Huuraccomodatie

De camping heeft huuraccommodaties, echter wel in beperkte vorm.

Heeft u hier interesse in, dan kunt u hiervoor zelf contact met de camping opnemen. Reserveren en betalen van huuraccommodatie dient u dus zelf te regelen. Meldt u bij aanmelding wel dat u deelneemt aan het kampeerweekend van DCN. Daarnaast moet u zich uiteraard nog wel bij ons inschrijven voor het kampeerweekend, want wij hebben verder geen bemoeienis met de huuraccommodaties en krijgen hier dus geen bericht over. Wilt u meer informatie stuur dan een mailtje naar evenementen@dafclub.nl.

Inschrijving

De inschrijving is gesloten.

Meer informatie?

Heeft u vragen of behoefte aan meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Marck de Cloet, tel.nr. zie colofon Variomatic of via de mail: evenementen@dafclub.nl.

Wij hopen u in grote getale te mogen ontvangen!

Uw EVC

Startdatum 30-05-2019 0:00
Einddatum 02-06-2019 0:00