Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Doodsteek voor oldtimer bezit.

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4292

• J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 71
Wat het schorsen betreft heb ik begrepen dat de oldtimers welke wel al 40 jaar zijn geschorst kunnen worden voor het oldtimertarief van rond de 22 of 26 euro en dat je voor de auto's jonger dan 40 jaar het gewone (hogere) schorsingstarief betaalt.
WAT IS HET HOGERE SCHORSINGS TARIEF DAN?
HEB WEL EENS GEHOORD DAT DAT 50E IS?
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4293

• M.G.J. Roepers
  • M.G.J. Roepers's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
E. van Hengel schreef :
Odat er staat UITSLUITEND BESTEMD VOOR BENZINE valt mijn YA op lpg dus niet binnen deze overgagsregeling en kan ik 2 dingen doen. De eerste is geschorst laten staan (schorsing geldt inderdaad voor 1 jaar, daarna krijg je bericht voor of voldoen aan alle wettelijke regelingen of voor wederom schorsing), de tweede is volle bak mrb voor lpg betalen. Dit laatste ga ik dus niet doen voor die 1500 km welke in de zomermaanden worden gereden.

Mocht ik nu de regeling, en dan vooral m.b.t. de data, verkeerd lezen dan hoor ik dat graag.

Wat het schorsen betreft heb ik begrepen dat de oldtimers welke wel al 40 jaar zijn geschorst kunnen worden voor het oldtimertarief van rond de 22 of 26 euro en dat je voor de auto's jonger dan 40 jaar het gewone (hogere) schorsingstarief betaalt.

Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde alleen als je je auto schorst totdat hij valt onder de vrijstelling van MRB voor voertuigen van 40 jaar en ouder, de LPG niet meer hoeft te worden uitgebouwd. De vrijstelling geldt ook voor auto's op LPG.

Groet,
Marco

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4294

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
Klopt, daar heb je gelijk in.

Ik overweeg toch om de lpg eruit te halen. Omdat de dichtsbijzijnde lpg pomp op 12 km zit, de convertor kapot is (al twee keer gereviseerd met na een paar km weer kapot) en ik straks een 1440 blok in ga bouwen voor trekkracht voor een caravan. Om dan op gas te blijven rijden moeten er zoveel aanpassingen gedaan worden, daar heb ik qua tijd en geld geen zin meer in.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4295

• M.G.J. Roepers
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
J.G. de Groot schreef :
WAT IS HET HOGERE SCHORSINGS TARIEF DAN?
HEB WEL EENS GEHOORD DAT DAT 50E IS?

Wat ik aan tarieven voor schorsen kan vinden op de site van het RDW is dit:Site van het RDW (www.rdw.nl) schreef :
Kosten

Hieronder vindt u een overzicht van de kosten voor een schorsing. Voor personenauto's tot 15 jaar oud en bedrijfsauto's onder de 3500 kg en tot 15 jaar oud, betaalt u het 'normaal tarief'. Voor alle andere voertuigen betaalt u het 'laag tarief' (met uitzondering van brom- en snorfietsen). Het verlengen van een schorsing valt onder het 'laag tarief'. Aan het opheffen van een schorsing zijn geen kosten verbonden.

Schorst u een voertuig, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u de hoogste kosten (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing). Het hoge tarief geldt niet voor brom- en snorfietsen.
Schorsen (laag tarief) € 24,00
Schorsen (normaal tarief) € 73,00
Schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing € 120,00
Schorsen brom- of snorfiets € 11,00
Bron
Laatst bewerkt: 5 jaren 10 maanden geleden door M.G.J. Roepers.

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4298

• M.G.J. Roepers
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
Op de site van de KNAC staat het volgende:KNAC schreef :
Let op: van auto’s die niet meer origineel (zwaardere motor enz.) zijn, ook als de (nieuwe) eigenaar dit niet weet, bestaat de kans dat het kenteken wordt ingenomen.
(bron)

Ik heb per e-mail gevraagd naar de achtergrond van die opmerking. In het antwoord stond dat het de ervaring was van verschillende mensen dat het RDW moelijk begon te doen omdat de auto niet meer overeenstemde met wat op het kentekenbewijs stond vermeld. Het RDW kan dan om herkeuring of terugbrengen in originele staat vragen of zelfs in het slechtste geval het kentekenbewijs innemen. Het RDW blijkt dus soms ook naar andere dingen te kijken bij herkeuring na uitbouw van de LPG-installatie.

Groet,

Marco

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4301

• L. Mogyorossy
  • L. Mogyorossy's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 27
Even het hele verhaal:

40 jaat of ouder : alles blijft bij het oude, geen MRB, ook niet voor diesel of LPG.

Alles tussen DET (datum eerste registratie)31-12 1987 en 40 jaar oud :
BENZINE : per jaar één kwartaal wegenbelasting (MRB) met een max. van 120 euro , je mag dan VANAF dec. 2014 niet rijden of staan op de openbare weg in de maanden dec, jan, en febr.
DIESEL of LPG : U hangt voor de volle klap, tenzij je de LPG installatie uitbouwt, en dit bij de RDW laat zien (omkeuren), de RDW kijkt dan wel of het voertuig fatsoenlijk op de "nieuwe" brandstof (benzine) loopt, d.w.z voor Dafjes vanaf 1-1-1974 : max. 4.5 vol % CO, stationair, daarvoor zijn er geen eisen .
Kijk ook op: www.fehac.nl of stuur mij een email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

voor oudere zijn er GEEN eisen

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4303

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
Mijn YA is op LPG maar staat geschorst tot ergens half dit jaar. Ik neem aan dat ik nu geen aanslag mrb krijg. Ook niet als ik op tijd de schorsing verleng ?
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4304

• L. Mogyorossy
  • L. Mogyorossy's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 27
Als je op tijd schorst gaat het goed .
Op het postkantoor moet je dan uiterlijk op de dag van afloop schorsen,
doe je het eerder, dan verlies je een paar dagen , omdat het jaar opnieuw in gaat vanaf het moment van schorsen
Doe je het via de RDW site, www.rdw.nl , dan kan je max, 6 weken van te voren al schorsen, en verlies je geen dagen
Bedankt door: E. van Hengel

Re: Doodsteek voor oldtimer bezit. 5 jaren 10 maanden geleden #4321

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Er is toch nog een klein beetje hoop
Stichting autobelangen spant rechtzaak aan tegen de staat

www.amklassiek.nl/definitief-stichting-a...taat-aan/2014/01/19/
mstapper MSE Waalre