Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: daf 55 met sleurhut op vakantie

daf 55 met sleurhut op vakantie 2 jaren 3 maanden geleden #8364

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Wanneer er een membraam of doorvoerpotje stuk is, zal het niets uitmaken of je nu met vacuum werkt of met druk. Lek is lek.
mstapper MSE Waalre
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

daf 55 met sleurhut op vakantie 2 jaren 3 maanden geleden #8365

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Membranen kunnen bij deze vario niet lek zijn zijn net nieuw
Voor vak al een doorvoer potje vervangen dacht dus nu is het wel klaar
Niet dus
Maarik wil de aansluiting maken op het centrale gat in de as zelf dus klaar met potje en deksel
Dan kan alleen nog het membraan lek en verder nooit meer iets
En nog heel groot voordeel,je kunt de druk gaan regelen met een reduceerventiel
Dan kan ik met caravan minder druk rijden en blijft hij lager in versnelling
In de bebouwde kom wat meer druk voor lekker rustig rijden
De centrale as blijft nl altijd op dezelfde plek dusis een super ontwerp
Ga als proef met het reservewiel op 4bar rijden kijk wel hoe lang je daar op kunt rijden
Heb nog een paar pneumatiek ventielen liggen daar lukt het wel mee
Er zijn pneumatiek aansluitingen te koop om voor draaien mogelijk te maken dat weet ik van werk
Ben gewoon klaar met het potje en deksel
Denk ook dat de oude emvk zonder begrenzing 0.8 bar onderdr gewoon te laag is
0.5bar is genoeg,de 0.8.kan het potje gewoon niet aan
De afschakelkamer heb ik nooit meer nodig
jeroen
Laatst bewerkt: 2 jaren 3 maanden geleden door J.G. de Groot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

daf 55 met sleurhut op vakantie 2 jaren 3 maanden geleden #8366

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Heb je de beluchting van de emvk nog steeds op het luchtfilter ??

Mijn 55 uit 1969, nieuw gekocht, inmiddels 250k km, nog steeds dezelfde primaire, enkel een schotelveer stuk gehad.
Mijn V66, ook nieuw gekocht, de primaire bij 300k, km gewisselt omdat het lagerwerk teveel herrie ging maken, maar membramen en doorvoerpotjes niets stuk gehad..
mstapper MSE Waalre
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

daf 55 met sleurhut op vakantie 2 jaren 3 maanden geleden #8367

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Ik moet toegeven dat de beluchting ivm alpine niet meer op het luchtfilter zit
Denkt u dat er vuil tussen de kleppen zit of zoiets?
Heb nog erl een nieuwe begrensde klep liggen
Eetst maar eens kijken of hij achter dan wel lek is
Volgens de vac meter in de auto wel
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

daf 55 met sleurhut op vakantie 2 jaren 3 maanden geleden #8368

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Bedenk ne nu net dat ik op vak 'door' de vario heen heb geblazen dus die is echt weer stuk
Graag doe ik het met een pomp maar die had ik niet op vak
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

daf 55 met sleurhut op vakantie 2 jaren 3 maanden geleden #8370

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Sprak net iemand toevallig bij tanken van 55 die bij festo werkt en die zei dat dat ronddraaiers luchtaansluiting maar tot 300tpm gaat helaas dus voor mij
De primaire gaat veel harder
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

daf 55 met sleurhut op vakantie 1 jaar 8 maanden geleden #8959

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Mn 1560cc alpine met snelle nokkenas is afgesteld in belgie
100 pk bij 5500tpm
136nm bij 4500tpm
Kijken hoeveel hij nu met caravan gaat verbruiken
Laatste reis was het 1op6
Tis wel een top motor voor het trekken van een aanhanger
En hij is heel gebleven bij 5500tpm op de rollenbank
Bijlagen:
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden