Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: brandstof tank trekt vacuum

brandstof tank trekt vacuum 4 jaren 4 weken geleden #6435

wie kan mij vertellen waar de tank beluchter zit bij een Daf 44. Ik zou zelf zeggen in de tankdop.

En vertellen wat ik heb gedaan.
Mijm tank zat veel vuil en vliegroest in dus ik heb van de zomen mijn tank uitgebouwd.
Schoongemaakt en van binnen gecoat.
Nieuwe pakking voor de tankmeter gemaakt.
De motor krijg vlot benzine dus je zou zeggen niets mis mee.
Maar van de week stopte hij er onderweg mee.
Even kijken of de benzine op is, in het filtertje bij de motor kon je de benzine gewoon zien zitten.
Dus even gemeten met de pijlstok ( ik vertrouw mijn benzine meter niet) ruim een halve tank.
In stappen en gelijk weer starten.
Maan nu wil ik zeken weten dat mijn tank beluchting werkt?
Waar zit deze? in de met sleutel afsluitbare tank dop of zit er iets in de hals van de vulleiding.

misschien kunnen jullie mij helpen.

groet René :dry:
Laatst bewerkt: 4 jaren 4 weken geleden door René te Maasland.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

brandstof tank trekt vacuum 4 jaren 3 weken geleden #6436

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Volgens mij in de tankdop. Wanneer er vacuum gezogen word/is, moet je dat toch kunnen horen wanneer je de tankdop losdraaid.
Daarom eens een rit maken ZONDER tankdop.
mstapper MSE Waalre

brandstof tank trekt vacuum 4 jaren 3 weken geleden #6437

• 4410
  • 4410's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • NULL
Hallo René,

Als de tip van M. Stapper niet het gewenste resultaat heeft, zou je ook het volgende kunnen nakijken.

Ik neem aan dat je met het benzinefilter naast de motor een los filter (meestal wit of doorzichtig) bedoelt.
Ik had eenzelfde probleem met een Daf 66. Na enige tijd te hebben gezocht, bleek dat er ook nog een vast filter (koper, langwerpig)
aan de toevoerleiding in de carburateurdeksel zat. Ik weet niet of zo'n zelfde constructie ook voor een 44 van toepassing is, maar twee filters kan de benzinepomp gewoon niet aan. Ik heb toen de koperen filter weggehaald waarna het probleem was opgelost.

Succes,
Bert vd Berg

brandstof tank trekt vacuum 4 jaren 3 weken geleden #6439

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Het zal toch niet zo zijn, dat de coating in de tank aan het oplossen is, en het aanzuig buisje in de tank verstopt is ??
Slang bij de benzinepomp losmaken, en doorblazen, dan moet je de benzine in de tank horen borrelen.
mstapper MSE Waalre

brandstof tank trekt vacuum 4 jaren 3 weken geleden #6441

• H.J. Veldsink
  • H.J. Veldsink's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Heb bij mijn 55 Coupe ongeveer hetzelfde gehad. Er kon telkens maar 17 liter getankt worden, terwijl je kon horen dat er nog benzine in de tank zat. Wat bleek, de aanzuigbuis, die normaal over de bodem van de tank loopt en daar ook aan vast gesoldeerd zit was op die soldeer plek losgelaten en omhoog gaan staan. De aanzuigopening zat op ongeveer halve hoogte. Dat verklaarde waarom er maar 17 liter getankt kon worden. Heb er een andere tank ingebouwd, zat niets anders op.
Mimosa71
Bedankt door: M. Stapper

brandstof tank trekt vacuum 4 jaren 3 weken geleden #6443

Dank je voor jullie reacties,

Ik heb inderdaad een los doorzichtig filter voor de brandstof pomp en achter de pomp in de caborateur heb ik het gaas filter verwijderd.

De coating in de tank is twee maanden oud en lost niet op. Is ook geschikt voor de nieuwe benzine. ( met droge of natte Etanol).

Ik denk ook dat de tank beluchter in de dop zit. maar kan niet zien waar.

Ik heb met los draaien niet opgelet of deze aanzoog. Kan ook heel weinig zijn. met verkeer om je heen moeilijk te horen.

Ik ga het opnieuw proberen als weer het toelaat.

word vervolgt

René
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden