Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Zomers Zout

Zomers Zout 1 jaar 4 maanden geleden #9415

• M.G.J. Roepers
  • M.G.J. Roepers's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
Met de hitte van de afgelopen tijd duiken her en der berichten op van gemeenten die net zout beginnen te strooien op asfaltwegen die te zacht worden. Het probleem begrijp ik, de oplossing bevalt mij niet. Hoe denken anderen erover en hebben ze al op een mooi zomerse dag door de pekel gereden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zomers Zout 1 jaar 4 maanden geleden #9416

• Daf 1966
  • Daf 1966's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 22
Hier hebben ze ook met zout gestrooid.
Ik zie het probleem niet en wel hierom;
Het zout is gestrooid om.vocht uit het asfalt te trekken zodat het minder zacht is en om vocht uit de buitenlucht te halen wat weer het asfalt afkoelt.
In praktijk heb je dus te maken met kurkdroog asfalt.
In de winter lost het zout ijs en sneeuw op wat blubber maakt wat in de hoeken van de carroserie terechtkomt en voor corrosie zorgt.

Zomers Zout 1 jaar 3 maanden geleden #9430

• M.G.J. Roepers
  • M.G.J. Roepers's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
Dank voor je relativering. Ondanks dat de gevolgen niet zo erg zijn als 's winters lijkt het mij toch niet goed voor oldtimers. Zout is sterk oxiderend. Elk contact tussen zout en onze geliefde Dafjes is niet aan te raden. De effectiviteit van het strooien met zout lijkt ook niet echt onderzocht te zijn. In dit bericht wordt melding gemaakt van een wegbeheerder (de gemeente Hoorn) die na het strooien van zout de temperatuur meet van het wegdek. Het is 2,5 graad gedaald en dat stelt dus niets voor. Het helpt dus geen barst. Het lijkt erop dat wegbeheerders iets willen doen en daarom maar grijpen naar het middel dat ze toch al op voorraad hebben: zout en maar hopen dat het helpt. Wellicht helpt helemaal niets. De enige oplossing is hittebestendiger asfalt.
Laatst bewerkt: 1 jaar 3 maanden geleden door M.G.J. Roepers.
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden