Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: 44 Combi

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9968

• Wybe Zijlstra
  • Wybe Zijlstra's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
R Schaar schreef :
Als we dan toch bezig zijn: kan iemand mij uitleggen hoe het zit met type-aanduidingen?

In het onderdelenboek zie ik de stationcar als 4412 en 4432; ik weet dat die laatste met rubber bumpereinden is, maar waar staan de codes precies voor? En hoe komt er op mijn typeplaatje onder de motorkap dan "44C" te staan"?

En hoe kan het dat ik in Wybe's overzicht combi's zie die met "Luxe" worden aangeduid? Als ik het goed zie, zijn alle Combi's toch "Stationcars", zonder Luxe of Comfort, zoals bij de sedans?

Hoor graag van meer ervaren Daf-liefhebbers!

Ik zal alle 44 Combi’s in het overzicht aanpassen naar Combi Luxe, er is inderdaad maar 1 type combi geweest van de 44. De Combi’s Luxe die er nu in staan zijn allemaal van het 3e type, deze staan als 4432 op kenteken. De eerste en tweede types staan officieel als 44C op kenteken, maar bij later geïmporteerde auto’s is dit niet altijd het geval. De eerste en tweede types sedan staan altijd als 44 op kenteken, hier is dus geen onderscheid te zien tussen de luxe of de comfort. Ook is er geen aparte aanduiding voor de 44 Standaard, op basis van het kenteken is dus ook niet inzichtelijk of er naast de Standaard in het museum en die van mij nog meer 44 Standaards zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9969

Wybe,

Beetje theoretische vraag, maar zou je dan niet alle Combi's juist zonder de aanduiding "Luxe" moeten opnemen?
Of allemaal als 44C aanduiden, is helemaal logisch.

En wat betreft de kleur: heb zojuist via de site van de RDW mijn kleur kunnen aanpassen naar oranje!
Mostana kenden ze niet, gek hè?

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9970

• R. Perdon
  • R. Perdon's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
De combi die bij Fred staat is nu van mij ja hij moet binnen twee jaar in een goede rijdbare staat zijn.. hij is jadella? van kleur apart voor een combi.. hij heeft natuurlijk lang stil gestaan.. heeft nog geen 50.000km gelopen.. wat wil je nog meer weten?

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9971

Leuk hoor, gefeliciteerd, ik moet toch echt weer eens naar Bleiswijk. Kun je hier wat foto's plaatsen?

Overigens begrijp ik net uit betrouwbare bron dat er binnenkort nog een 1e serie combi naar NL komt. Een blauwe, uit Frankrijk.
Zie paar berichten hierboven B) en verder laat ik het even aan de nieuwe eigenaar om daar meer over te vertellen...
Laatst bewerkt: 10 maanden 3 weken geleden door Roderik Schaar.

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9972

• R. Perdon
  • Fresh Boarder
  • NULL
Jawel.. er is nu nog niks aan gedaan.. heeft alleen een beetje roest aan het re kontje verder niks..
Bijlagen:

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9973

Leuk man, jammer van dat deukje links achterop... Laat je hem in originele lak of ga je overspuiten?

En kan het zijn dat ik deze paar maanden geleden op Leboncoin heb zien staan in een soort wijnkelder??
Die man mailde niet terug, wellicht begrijpelijk ;)

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9974

• R. Perdon
  • Fresh Boarder
  • NULL
In principe blijft de originele lak.. voorlopig.. kan .. zeker.. ja misschien kunnen we dat deukje eruit halen .. kwam door transport want zag er erg recent uit..

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9975

• Wybe Zijlstra
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
R Schaar schreef :
Overigens begrijp ik net uit betrouwbare bron dat er binnenkort nog een 1e serie combi naar NL komt. Een blauwe, uit Frankrijk.
Zie paar berichten hierboven en verder laat ik het even aan de nieuwe eigenaar om daar meer over te vertellen...

Jij weet ook alles Roderick! Ik ben inderdaad met iets bezig, een donkerblauwe 1e serie 44 Combi uit Frankrijk. Begin december weten we meer...

Het overzicht op daf.structurecloud.nl is uitgebreid met Kalmars en Volvo’s 66, ook is een tweede pagina toegevoegd mrt extra informatie waaronder de handelsbenaming van de RDW. In de handelsbenaming staat 44 C bij serie 1 en 2 en 4432 bij de derde serie.
Bedankt door: Roderik Schaar

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9976

• R. Perdon
  • Fresh Boarder
  • NULL
Hey Geweldig kunnen we hele vloot 1e type 44's combi laten rijden..

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9977

R. Perdon schreef :
Hey Geweldig kunnen we hele vloot 1e type 44's combi laten rijden..
Een hele vloot van 2 stuks?? Mag mijn 2e type vast ook nog wel mee :P

Wybe Zijlstra schreef :
Jij weet ook alles Roderick! Ik ben inderdaad met iets bezig, een donkerblauwe 1e serie 44 Combi uit Frankrijk. Begin december weten we meer....
Leuk man, goed geregeld! Laat even weten als je nog een bijrijder zoekt, lijkt me een leuk om op 1 dag heen en weer te rijden en zo'n mooi 1e type te halen B)

Wybe Zijlstra schreef :
Het overzicht op daf.structurecloud.nl is uitgebreid met Kalmars en Volvo’s 66, ook is een tweede pagina toegevoegd mrt extra informatie waaronder de handelsbenaming van de RDW. In de handelsbenaming staat 44 C bij serie 1 en 2 en 4432 bij de derde serie.
Met dank, goed plan om types 1 en 2 allemaal onder 44C te zetten!

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9978

Iemand trouwens deze wel eens in het echt gezien?? Kwam ik toevallig tegen op internet, in 2010 verkocht voor 1.000 pond :ohmy:
Volgens Fred Oosterlaan had de PTT er in NL ook een paar van rijden, maar hij heeft ze ook nog nooit in het echt gezien...

44 Combi 10 maanden 3 weken geleden #9979

• Wybe Zijlstra
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Roderik Schaar schreef :
Iemand trouwens deze wel eens in het echt gezien?? Kwam ik toevallig tegen op internet, in 2010 verkocht voor 1.000 pond]

Als ik die ergens tegenkom dan stap ik gelijk in de auto! Ik ken ook alleen foto’s van deze witte, heb een paar jaar geleden nog wel een 55 Bestel gezien in Noorwegen maar die had gewoon zijruiten.
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden