Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Remslang DAF 55

Remslang DAF 55 4 jaren 7 maanden geleden #5813

• W. Krol
  • W. Krol's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Vanavond tot de conclusie gekomen dat de remslang linksvoor lek is...
Het oliedruklampje begon te branden, maar de olie was uiteraard perfect en het remvloeistofniveau laag en het wiel nat! De sensor doet het dus perfect. :laugh:
Tot zover het goede nieuws.

Maar nu, het gaat om de slang van de klauw linksvoor naar de vaste remleiding. Waarschijnlijk is de slang op de aansluiting van het rubber op het metaal lek.
De vraag is echter waar ik die slang vandaan kan halen. Webwinkel/magazijn is geen probleem, maar het liefste heb ik de slang morgen in huis...
Zijn ze bijvoorbeeld ook bij de Brezan of een andere automaterialenzaak te krijgen??

Alvast hartelijk dank!
DAF 55 Tabina '72
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Remslang DAF 55 4 jaren 7 maanden geleden #5814

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
Als je de lengte en de aansluitmogelijkheden weet is het zeker te proberen. Als je toch bezig bent is ook een optie om te overwegen om staal omwonden Goodrich leidingen te zetten. Die zetten nl onder remdruk niet uit en geven een iets harder rempedaalgevoel.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

Re: Remslang DAF 55 4 jaren 7 maanden geleden #5821

• W. Krol
  • W. Krol's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Hartelijk dank! :)

Ik ben gisteren op goed geluk naar de Brezan gereden, na het oude slangetje te hebben gedemonteerd. Dus ik daar vragen naar zo'n slang, voor een DAF 55, bleek dat ze die ook nog echt gewoon op voorraad hadden liggen.... :blink: :laugh:
Dus ik helemaal blij, dat mag duidelijk zijn! B)

Slangetje weer onder de auto, remsysteem geprobeerd te ontluchten (waar ik mijn twijfels over had) en op naar het volgende probleem...
Vanwege het olielampje dat gaat branden bij te lage remvloeistof, dacht m'n vader dat er iets met de olie was. Dus die had er een liter bij in geknikkerd... :whistle:
Bleek dus niet nodig te zijn. Uiteraard had ik niet de passende sleutel voor de carterplug, dus bij vrienden de accuflex geleend en een bout vierkant geslepen!
Olie voor een deel eruit laten lopen, plug weer dicht en hopen dat alles goed zou zijn...
De olie bleek trouwens verrassend zwart te zijn, terwijl ze nog maar net een jaar oud is en hooguit 1000 km erin heeft gezeten.

Vanmiddag de meest spannende testrit in lange tijd gereden en zowaar: het werkte allemaal in één keer goed :laugh:
Probleem opgelost! De auto rijdt weer en ik ben blij :)
DAF 55 Tabina '72
Bedankt door: E. van Hengel
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden