Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: banden voor de DAF

banden voor de DAF 4 jaren 6 maanden geleden #5874

• W. Krol
  • W. Krol's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Zojuist sloeg de schrik me wel een beetje om het hart... Gisteren met veel plezier de toertocht gereden (probleemloos, foto's volgen nog), nu vraag ik me ineens af of ik mazzel heb gehad?!

Laatst stond de DAF met een lekke band in de schuur. In de buitenband was niets te vinden, maar bij nader onderzoek bleek dat het de binnenband was die het begeven had. Een binnenband? In een tubeless band??? Dat konden we niet helemaal plaatsen.
Met een nieuw ventiel in de velg gaat het nu al weken goed en blijft de band keurig op spanning.

Nou krijg ik net te horen van een bandenexpert dat die binnenband er wellicht niet voor niets in zat... Het schijnt zo te zijn dat sommige velgen niet geschikt zijn voor het op zijn plek houden van tubeless banden en dat er daarom dus gebruik werd gemaakt van binnenbanden.
Mijn vraag is dan ook of de velgen van een DAF 55 ('72/'73) geschikt zijn voor tubeless banden? Zijn het velgen met zogenaamde 'humbs'?? Niet dat we gaan rijden en er iets verschrikkelijk vervelends gebeurt onderweg... :S
DAF 55 Tabina '72
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

banden voor de DAF 4 jaren 6 maanden geleden #5881

• H.J. Veldsink
  • H.J. Veldsink's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Heb deze vraag ook al eens in topic gesteld, www.dafclub.nl/dcn/forum/21-remmen-ophan...of-zonder-binnenband. Er zijn toen heel veel reacties op geweest. Feit is dat onder mijn 55 coupe van 1971 nieuwe banden zijn gemonteerd ZONDER binnenband en dat nog steeds zonder problemen.
Mimosa71
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden