Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: "Spontaan" lucht in remcircuit V66

"Spontaan" lucht in remcircuit V66 3 jaren 6 maanden geleden #7186

• J.M. Vos
  • J.M. Vos's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
Beste forumleden,

Ik heb een aantal vragen naar aanleiding van het rem gedrag van mijn Volvo 66:

Vorige week wilde ik voor het eerst sinds oktober vorig jaar weer een ritje gaan maken. Gelijk viel mij op dat de vrije slag van het rempedaal erg groot was en dat de remvertraging minimaal was.

Ik heb vervolgens het remcircuit ontlucht bij beide voorwielen en het rem pedaal was weer "hard" en hij remde ook weer goed. Wel viel mij tijdens het ontluchten op dat als ik het rempedaal een klein stukje intrap, de voorste kamer van de hoofdremcilinder (de kamer die het dichtste bij de bekrachtiger zit) druk geeft in het vloeistof reservoir met een geborrel van de vloeistof reservoir tot gevolg.
Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de hoofdremcilinder gedemonteerd. Op het eerst oog lijkt de cilinderwand schoon en vlak te zijn en de rubbers lijken niet verdroogd of gescheurd. Wel lijkt de achterste veer (die het verste weg zit van de bekrachtiger) licht verbogen te zijn t.o.v. de zuiger.

Naar aanleiding van dit alles heb ik 3 vragen:

1. Hoe kan lucht "spontaan" in het voorrem circuit terecht komen. (Bij de laatste rit voor de winter was het remdruk goed en het pedaal hard)

2. Wat zou een oorzaak kunnen zijn van de druk in het vloeistof reservoir bij het licht intrappen van het rempedaal (mijn 2 andere V66's vertonen dit gedrag niet dus ik vind het verdacht)

3. Zou de licht verbogen veer voor dergelijke problemen kunnen zorgen?

Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen?
Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Jelle
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

"Spontaan" lucht in remcircuit V66 3 jaren 6 maanden geleden #7190

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Het remsysteem is een gesloten systeem, dus spontaan lucht kan er niet inkomen,
Het bubbelen bij de eerste trap is gewoon lekkage langs het zuigertje.

Die hoofdremcilinders van de V66 zijn nu niet bepaald betrouwbaar, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Al weer wat jaren geleden kwam mijn vrouw lijkbleek thuis met de V66, met de mededeling ik heb geen remmen meer.
Ik zeg dat kan niet, maar toch het pedaal trapte je gewoon op de vloer. Oh ja mijn NIEUW gekochte V66 was toen 8 jaar oud.

Advies honen en een nieuw reparatie setje erin, en hopen dat het goed blijft.
mstapper MSE Waalre

"Spontaan" lucht in remcircuit V66 3 jaren 6 maanden geleden #7194

• J.M. Vos
  • J.M. Vos's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
Bedankt voor de reactie!

Ik ga de hoofdremcilinder vervangen. Hopelijk is het probleem dan weer verholpen.
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden