Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: over bladveren voor

over bladveren voor 1 maand 3 dagen geleden #10922

Momenteel zit ik al een aantal maanden middenin het vervangen van de dwarse bladveer bij de 46, zoals dit verhaal begon. (dat kan bij een hobby auto!) Afijn hetgeen opviel was het enorme krommingsverschil tussen de "nieuwe" veer en een ander pakket. De nieuwe was veel krommer. Contact met de technische commissie leerde mij dat er wellicht een Pony veer onder gekomen is (die zou ik dan verkeerd ontvangen hebben van het magazijn). Navraag bij het magazijn heeft mij echter geen duidelijkheid opgeleverd of de Pony voorveer verschilt van die van een 44/46. Het antwoord rept alleen over het mengen van de oude veer met bladen van de Pony veer (dus toch?)

Die stap hebben we genomen en vervolgens was het antwoord "alles zet zich in de balk zoals het zijn moet". Nou dat laatste is wat te optimistisch. Bij zakken van de brug komt de veer midden in de balk in de balk en valt de middenbout in de uitsparing van de balk, maar de twee ogen zitten niet goed voor de gaten in de balk. Bij weer omhoogbrengen "springt de veer enkele centimeters uit het midden weg en is met geen mogelijkheid te bewegen. Niet de wanhoop nabij maar wel gefrustreerd, heeft iemand een gouden tip over hoe de veer soepel terug te plaatsen en te monteren? Dit moet toch vroeger ook wel een lastige klus geweest zijn, maar zo onmogelijk?

En dan maar hopen dat de veer straks daadwerkelijk een stuk zakt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

over bladveren voor 1 maand 3 dagen geleden #10923

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Post eens enkele foto's dat praat een stuk makkelijker
mstapper MSE Waalre

over bladveren voor 1 maand 2 dagen geleden #10924

• J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 71
De motor zit er wel nog in?
jeroen

over bladveren voor 1 maand 2 dagen geleden #10925

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Juist met de motor erin.

Een paar keer goed remmen.
Dan pas.
Foto van voorwiel tov het spatbord, de vrije ruimte.
De afstand spatbordrand tot wegdek.

Overigens kan het stuiteren nog andere oorzaken hebben.
Schokbrekers die vastzitten ? Bandenspanning die veel te hoog is, om maar eens wat te noemen.
mstapper MSE Waalre
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden