Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Niwuwe banden, met of zonder binnenband.

Re: Niewe banden, met of zonder binnenband. 8 jaren 2 maanden geleden #1124

• 6357
  • 6357's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 8
Jaqcues heeft mijn link even zichtbaar gemaakt

Klopt helemaal, ik had de link van Thieu ff zichtbaar gemaakt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Niewe banden, met of zonder binnenband. 8 jaren 2 maanden geleden #1125

T. Koster schreef :
Mijn excuses want ik dacht, dat jij dit onderwerp was gestart, maar dat heb ik mis.
Overigens heeft mijn reactie niets te maken met het feit, dat ik jou niet zou mogen, maar het gaat mij erom, dat er naar eer en geweten vragen worden beantwoord en dat dit tegenwoordig steeds moet eindigen in vervelende discussies. Als dit op deze manier moet, stop ik persoonlijk met uitwisselen van wetenswaardigheden.
Wat betreft de foto van Jacques: het is duidelijk dat dit geen Daf-velg is, maar laat duidelijk zien wat er bedoeld wordt met geschikt (of niet) voor tubeless-montage.
Maar nogmaals als een topic steeds moet leiden tot dit soort discussies stop ik ermee.

Ton, ik ben het helemaal met je eens.

De mensen die de reden zijn dat een topic naar de vergallemiezenis gaat, zullen eerst een paar keer moeten zuchten, puffen en tien rondjes om het huis moeten gaan rennen, voordat ze weer reageren op een topic.
Om ellende te voorkomen.

Over de velgen, bij stalen wielen kan er een richel in gemaakt worden. Heb daar ook iemand voor die dit kan doen. Bij interesse even een PB.
Maar geloof dat de topicstarter al een oplossing had gevonden in een binnenband?

De resterende discussie kan wellicht de moderator onderbrengen in een ander topic of is het niet onoverzichtelijk op deze manier?
Hier moest iets staan...

Re: Niwuwe banden, met of zonder binnenband. 8 jaren 2 maanden geleden #1126

• P. Sleutjes
  • P. Sleutjes's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 26
P. Sleutjes stelt dat BIJNA alle aftermarket LM velgen voor een DAF geschikt zijn voor tubeless.

Verder lijkt het me prima om deze discussie af te sluiten. Hoe? Met een conclusie.
Een deel van stalen en LM velgen kun je mogelijk monteren zonder binnenbanden, maar dat wordt niet aangeraden. Een deel van de stalen velgen kunnen probleemloos tubeless gemonteerd worden. De meeste LM velgen kunnen ook probleemloos tubeless gemonteerd worden. De tubeless velgen zijn te herkennen aan een bepaalde ribbel in de velg. Voorts is het belangrijk dat de velgranden goed schoon zijn, zodat er daar geen lekkages kunnen ontstaan.

Zoals dat gaat wordt iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage en tot ziens in een andere discussie! ;)
Teken nu de petitie! reddebijen.nl/

Re: Niwuwe banden, met of zonder binnenband. 8 jaren 2 maanden geleden #1130

• H.J. Veldsink
  • H.J. Veldsink's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Mag ik dan als topic starter het laatste woord hebben. Heb de ene keer met plezier, een andere keer met verbazing "mijn" topic gevolgd.
Met mijn banden is het een mix geworden, 1 band met binnenband en 3 banden zonder.
Na ca 500 km gereden te hebben lopen er geen banden leeg, dus een ieder die een menig heeft gegeven had gelijk.
Toch bedankt voor alle reakties.
Mimosa71
Bedankt door: 6979

Re: Niwuwe banden, met of zonder binnenband. 7 jaren 10 maanden geleden #1697

• A.D.M. van Baggum
  • A.D.M. van Baggum's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 2
Dus voor alle duidelijkheid (de discussie die volgde na item 637 werkt verwarrend): op de standaard stalen velgen voor een D 66 Marathon (4½ J x 13), mits gaaf en zonder roest, kunnen de bestelde nieuwe (winter-)banden straks tubeless worden gemonteerd?

Re: Niwuwe banden, met of zonder binnenband. 7 jaren 10 maanden geleden #1698

• 7224
  • 7224's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 8
Als ze maar niet verroest zijn op de cruciale plaatsen kan dat gewoon ja:)
kees
2x Daf 66 SL (een in restauratie, ander rijdende donor)
Daf 46 SL
Bedankt door: A.D.M. van Baggum
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden