Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Tellerkabel / km-teller

Tellerkabel / km-teller 1 maand 6 dagen geleden #9732

• A.D.M. van Baggum
  • A.D.M. van Baggum's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 2
Voor mijn D66 (modeljaar 1975) heb ik een nieuwe tellerkabel ontvangen van het DCN-magazijn. Die was besteld met vermelding van het chassisnummer, maar toch lijkt de manier van bevestigen voor de nieuwe kabel heel anders dan bij de oude (de zwarte rechts op de foto). Het lijkt of het eindstuk waar de kabel mee aan het wiel/ de naaf moet worden bevestigd, gewoon te kort is. Zie het met de groene pijlen aangegeven verschil. De boel past eenvoudigweg niet. Ik kom er in elk geval niet uit, en zelfs de monteurs van de vakgarage (waar ook veel oldtimers komen) werden er geen wijs uit. De bijgevoegde instructie is helemaal abracadabra: daar hebben ze het over een vetdop, een meenemer en een klemring, en dan mag de goedbedoelende monteur zelf raden om welke onderdelen het gaat. Waar is het "ding" voor waar de blauwe pijl naar wijst? Dit onderdeel past niet op de rest. Heel vervelend allemaal, want zo komt de auto niet door de APK. Iemand enig idee?
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Tellerkabel / km-teller 1 maand 6 dagen geleden #9733

• w v d steen
  • w v d steen's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 31
op de naaf zit ,n dop met vierkant gaatje waar de meenemer door gaat en waardan de binnen kabel weer in word geschoven .
Dat grijze warteltje wat op de buiten kabel zit moet verder op de kabel zodat de binnen kabel door de fusee kan tot in de meenemer hoever zie je van zelf als alles op zijn plaats zit dan de wartel aan draaien achter in de fusee .en de meenemer borgen .
daf,s
3x 55 coupe 70-71-72
2x 55 sedan 1ste typ 68
3x 55 sedan Marathon 71 72
1x 55 combi 71
1x 55 Beachcomber 72

1x volvo 78
1x 33 Jeep cabrio 67

Tellerkabel / km-teller 1 maand 6 dagen geleden #9734

• A.D.M. van Baggum
  • A.D.M. van Baggum's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 2
Mooi, bedankt voor de snelle reactie. De lengte kan zo inderdaad worden aangepast. Maar helemaal duidelijk is het me nog altijd niet. Want wat moet er dan gebeuren met het koperen ringetje dat er ook bij hoort (groene pijl) en de rubberen ring (blauwe pijl)? Gewoon weglaten maar, net als het grijze stoppertje (waar op de vorige foto de blauwe pijl naar wees)? MEDEDELING: ik kan hierna alleen nog vanavond heel laat of anders morgenochtend op reageren.
Bijlagen:

Tellerkabel / km-teller 1 maand 6 dagen geleden #9735

• w v d steen
  • w v d steen's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 31
Ik denk dat je de wartel open moet maken (dat grijze wat op de buiten kabel zit) en dat daar het ringetje en het rubber in moet om de buiten kabel vast te zetten zodat die niet uit de wartel kan als alles op zijn plaats zit en op lengte is
daf,s
3x 55 coupe 70-71-72
2x 55 sedan 1ste typ 68
3x 55 sedan Marathon 71 72
1x 55 combi 71
1x 55 Beachcomber 72

1x volvo 78
1x 33 Jeep cabrio 67
Moderators: Niek Vervoort
Tijd voor maken pagina: 0.794 seconden