Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Beperken uitslag ophanging achter a-type

Beperken uitslag ophanging achter a-type 10 maanden 2 weken geleden #10033

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
Ik vraag mij weer eens wat af ;)

Stels dat de achterwielen tijdens het rijden los komen door een sprong. Dan wordt de neerwaartse uitslag beperkt door de lengte van de schokdemper (en misschien het wringen van de riemen). Bij de 55 ophanging zijn er bogen gelast om dit te beperken. In een boek zag ik dat er een soort riemen bestaan om die te monteren. Wie heeft dit eens toegepast of gezien?

Ik vraag dit niet omdat ik van plan ben om te springen, maar afgelopen Maart was ik in Noorwegen met een 2CV en daar kwamen we verborgen onder sneeuw een paar flinke bobbels tegen. Zo’n 2CV pakt die zeer makkelijk, maar een A-type?
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Beperken uitslag ophanging achter a-type 10 maanden 1 week geleden #10035

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 126
Als ik het goed lees worden hier 2 dingen door elkaar gehaald.
Als de wielen loskomen, en bij het extreem inveren als de wielen de grond raken.

Bij het loskomen word bij de A body de uitgaande pendelarm slag begrenst door de lengte van de schokbreker.
So far so good. Maar het komt wel eens voor dat daar iets afbreekt en dan klapt het wiel om en
verder naar beneden met gevolg dat ........... Hier zou je inderdaad een extra, riem of staaldraad, als
beveiliging kunnen aanbrengen. In officiele boeken ben ik hier nooit iets over tegengekomen.

Bij de 44-55 word de uitgaande slag, in eerste instantie begrenst door een boog, strip, aan de pendelarm.

De ingaande slag wordt bij de A en de 44-55 begrenst door een bump-stop op de pendelarm.
mstapper MSE Waalre
Laatst bewerkt: 10 maanden 1 week geleden door M. Stapper.

Beperken uitslag ophanging achter a-type 10 maanden 1 week geleden #10039

• Daf 1966
  • Daf 1966's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 22
Mijn oude Amazon had dat; vangbanden,. Als je daar even op googled, zie je gelijk hoe ze gemonteerd zitten.
De vakbonden kosten zo'n 12,50 pst.

Beperken uitslag ophanging achter a-type 10 maanden 1 week geleden #10041

• E. van Hengel
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
M. Stapper schreef :
Als ik het goed lees worden hier 2 dingen door elkaar gehaald.
Als de wielen loskomen, en bij het extreem inveren als de wielen de grond raken.

Bij het loskomen word bij de A body de uitgaande pendelarm slag begrenst door de lengte van de schokbreker.
So far so good. Maar het komt wel eens voor dat daar iets afbreekt en dan klapt het wiel om en
verder naar beneden met gevolg dat ........... Hier zou je inderdaad een extra, riem of staaldraad, als
beveiliging kunnen aanbrengen. In officiele boeken ben ik hier nooit iets over tegengekomen.

Bij de 44-55 word de uitgaande slag, in eerste instantie begrenst door een boog, strip, aan de pendelarm.

De ingaande slag wordt bij de A en de 44-55 begrenst door een bump-stop op de pendelarm.
We bedoelen gelukkig hetzelfde ;). Met mijn neerwaartse uitslag bedoel ik precies wat jij bedoelt met loskomen.

Beperken uitslag ophanging achter a-type 10 maanden 1 week geleden #10042

• E. van Hengel
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
daf 1966 schreef :
Mijn oude Amazon had dat; vangbanden,. Als je daar even op googled, zie je gelijk hoe ze gemonteerd zitten.
De vakbonden kosten zo'n 12,50 pst.
Ga ik doen.
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden