Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Stuurhuis met speling: rammelgeluid

Stuurhuis met speling: rammelgeluid 1 maand 2 weken geleden #11610

• G.J. Corbier
  • G.J. Corbier's Profielfoto
  • Junior Boarder
Hallo allemaal,

In een vorig bericht van mij had ik me al even voorgesteld maar hier nog maar keer kort even. Mijn naam is Geert-Jan, 20 jaar, en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een DAF 66 Sedan. Ik heb al vele schitterende kilometers gemaakt, maar hier en daar vallen een paar puntjes op. Zo heeft de DAF een redelijke stuurspeling waar prima mee te rijden is. Echter, als ik over een slechte klinkerweg rijdt of over een forse drempel rijdt (met beleid uiteraard) hoor ik 'kloenk kloenk' geluiden linksvoor. Niks van gehoord tijdens de proefrit, maar je moet ook maar net zo'n weg treffen. Afijn, als ik het stuur hard heen en weer beweeg in de speling hoor ik datzelfde kloenk-geluid. Oftewel het stuurhuis maakt het geluid. Het geluid lijkt ook uit het stuurhuis te komen als je goed luistert.

In het kort, deze zal dus gereviseerd moeten worden, maar heeft iemand enig idee welk onderdeel in het stuurhuis dit geluid veroorzaakt? Of kan een stuurhuis dit geluid helemaal niet maken en is het toch wat anders?

Oh ja, het stuur draait wel normaal. Geen geluid bij draaien en hij stuurt voorspelbaar. En nog een beetje een rare vraag maar, is hiermee rijden gevaarlijk?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Stuurhuis met speling: rammelgeluid 1 maand 2 weken geleden #11612

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 109
Kijk hier eens:

www.dafclub.nl/dcn/forum/25-tips-en-truc...uurhuis?start=36#997

Nu doorrijden is niet gevaarlijker dan gisteren of eergisteren. Het is wel zaak om dit te verhelpen, het levert je veel rijgenot en een strakker sturende Daf op.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

Stuurhuis met speling: rammelgeluid 1 maand 2 weken geleden #11614

• G.J. Corbier
  • G.J. Corbier's Profielfoto
  • Junior Boarder
Bedankt voor de snelle reactie! Ik weet genoeg! Aan de slag ermee!
Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden