Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: koplamp 55

koplamp 55 8 jaren 3 dagen geleden #1917

• Bert Bult
  • Bert Bult's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 1
misschien een beetje vreemde vraag, maar kan een koplamp van een 55 (duplo-lamp) zó beschadigen dat het dimlicht het niet meer doet, maar het grootlicht wel?

Ik heb na het monteren van nieuwe koplampringen en een nieuwe grootlichtschakelaar aan beide kanten geen dim, maar nog wel grootlicht en stadslicht. De zekeringen zijn goed, de oude schakelaar doet nu hetzelfde (eerst niet) en ik zie geen breuk of beschadigingen aan elektra of in de lamp zelf.

B
Bert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: koplamp 55 8 jaren 3 dagen geleden #1918

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 96
Kijk eens of je zekeringen goed zijn. Schuur dan gelijk de lipjes van de zekeringenkast flink op, bij mij was dat de kwaal.

Ook een mogelijkheid is dat de stekkerverbinding aan de onderkant van je zekeringenkast slechter zijn geworden.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

Re: koplamp 55 8 jaren 2 dagen geleden #1920

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 130
De stekkertjes (vrouwtjes) onder de zekering houder verliezen door ouderdom hun klemkracht, waardoor ze geen kontact meer maken. Heb ik al verschillende keren meegemaakt. Zeker contoleren.
En 2 lampen stuk kan ook. altijd het dimlicht omdat die altijd voor 95% van de tijd branden en grootlicht bijna nooit. Eerst gaat er 1 stuk, vaak niet in de gaten, een paar dagen later nummer 2. en dan is het rara.
mstapper MSE Waalre

Re: koplamp 55 8 jaren 2 dagen geleden #1921

• H.J. Veldsink
  • H.J. Veldsink's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
Bij mijn 55 coupe lag het aan een los contact aan de tuimelschakelaar in het dashboard, toen dat weer hersteld werd was het euvel over.
Mimosa71
Laatst bewerkt: 8 jaren 2 dagen geleden door H.J. Veldsink.
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden