Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66

Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7087

  • 7941
  • 7941's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 2
Hallo Johan,

bedankt voor je héél snelle reactie, over de 123 ontsteking heb ik al veel gelezen en die ziet er idd goed uit.
Kan je deze goed zelf monteren of heb je de dealer nodig? Ik zie op het net wel wat prijsverschillen.

Maar zelfs de lage prijzen zijn nog redelijk duur dus daarom leek zo'n Powerspark of velleman kit een optie.
Je ziet ze op beurzen en hier nu ook voorbijkomen maar ik heb nog nergens gevonden wat het op iets langere termijn doet.
Want het is wel goedkoper maar als het maar 10000km meegaat is het ook weggegooid geld.

grtjs Jos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7088

  • 7515
  • 7515's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 202
  • Ontvangen bedankjes 18
  • Karma: 2
De velleman kit heb ik eerst gemaakt, en daarna niet gebruikt.
Dit werkt nog steeds met de oude contactpunten en de verdeler.
Mijn verdeler was ruim, de veertjes lam.
Was dus lastig af te stellen en de punten waren na een 500km al ingebrand.

De 123ignition is zeer eenvoudig zelf te doen.
Op het internet, de DAF club en zeker bij de R4 club,
zijn zelfs Nederlandstalige handleidingen te downloaden.
Als je contactpunten af kunt stellen, kun je dit ook.
Wel nauwkeurig werken en de bougie kabels juist aansluiten natuurlijk.
Ook het tijdstip afstellen is zonder stroboscoop te doen.
Er is een duidelijke instructie bij.
Misschien iets voor een klusdag op de club?


Ik ben dus erg blij met de 123 ignition.
De motor van onze DAF, 1100, loopt duidelijk rustiger, en verbruik
van 1 op 12/13 is bij gewoon rustig rijden prima mogelijk.
Maar ja, de vorige verdeler was dan ook puinhoop.
Dat is dan al snel scoren natuurlijk.
Coupe66 1100 SL
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7089

  • 7941
  • 7941's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 2
Bedankt Johan, dat is goede info.
Deze week gaat hij binnen om het "klappen " van de koppeling na te zien.
Als dat een beetje meevalt blijft er misschien nog wat over voor een 123☺
Ik heb nog een vraagje, ik weet niet of jij een toerenteller hebt, als je er een hebt weet je dan misschien hoeveel toeren jouw Daf doet
bij 90 of 120 km/h?
De mijne doet bij 95 a 100 ruim 4000tr en dat lijkt me veel om lange afstanden. Of is dat wel normaal?

Mvg Jos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7093

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 854
  • Ontvangen bedankjes 92
  • Karma: 7
Zulke toeren bij die snelheid zijn normaal. Heb zelf een V66 gehad en dat was met 140 op de Duitse snelweg zo'n 5500 toeren, geen enkel probleem voor die 250 km.

Het cleon-blok is tot zo'n 6500 toeren bestand. Omdat de vario de beperkende limiet is kun je in principe (alles kan natuurlijk ooit) de motor niet 'over zijn toeren' draaien.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7094

  • 7941
  • 7941's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 2
Ok ,bedankt alvast. Ik veronderstel dat die V66 ook dezelfde vario heeft?

In mijn boekje staat dat het maximum toerental 4700tr/min is , tevens het toerental voor de maximum snelheid /kruissnelheid.
Dus leek 85% van het toerenbereik constant wat te hoog, maar misschien is het een indruk door het gebrek aan isolatie :-)

ik heb er gisteren nog eens onder gelegen om de vario in actie te zien en die gaat mooi op en af. De spanning was eerst te laag maar die had ik eerder in de week al geregeld.
Het doet als technieker een beetje pijn aan de oren om het motortje zo hoog te horen draaien. Maar dat is misschien ook omdat ik dagelijks met een amerikaan rijdt en die doet dan weer heel weinig toeren op de snelweg.

mvg Jos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7096

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 830
  • Ontvangen bedankjes 121
  • Karma: 18
f
mstapper MSE Waalre
Laatst bewerkt: 3 jaren 5 maanden geleden door M. Stapper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Elektronische contactpuntjes (PowerSpark) in DAF66 3 jaren 5 maanden geleden #7103

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 854
  • Ontvangen bedankjes 92
  • Karma: 7
De vario van de Volvo is in principe dezelfde als bij de DAF. Intern zitten er qua materiaalsoort iets andere glijblokjes en ik meen dat ergens een bus anders is. Plus de V66 vario heeft een P-stand.
Meen ook te weten dat de verhoudingen van eindoverbrenging hetzelfde zijn.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden