Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Controleren lampje oliedruk en koelvloeivloeistof

Controleren lampje oliedruk en koelvloeivloeistof 4 jaren 1 week geleden #6214

Ik ga komend weekend naar Oostenrijk, de auto is er zo goed als klaar voor. Ik zou alleen nog even het oliedruk en koelvloeistoflampje van mijn daf 66 1300 marathon willen controleren. Hoe kan ik dat doen? Moet ik ze aan massa leggen en kijken of ze branden? Ook zou ik het lampje voor handrem, dynamo en remvloeistof willen controleren, die zit volgens mij in het midden van het dashboard of niet? Ik heb het idee dat die niet echt werkt.
Stan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Controleren lampje oliedruk en koelvloeivloeistof 4 jaren 1 week geleden #6216

• Tom de Cloet
  • Tom de Cloet's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 2
Als de auto op contact staat moeten de lampjes voor de oliedruk en de koelvloeistof toch gelijk branden? Of vergis ik me dan?
Zodra de auto gestart wordt, krijg je oliedruk en gaan de lampjes uit. Dynamo heeft bij mijn weten geen lampje, alleen een meter. En het lampje voor het remvloeistofniveau kun je controleren door het dekseltje even van de hoofdremcylinder los te draaien en op te tillen of de handrem aan te trekken (is hetzelfde lampje volgens mij).
Waarom is dit veld verplicht?

Controleren lampje oliedruk en koelvloeivloeistof 4 jaren 1 week geleden #6217

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 121
oliedruk bij de zender aan massa leggen, en hetzelfde bij de temp zender. dan moeten de lampjes branden. dynamo heeft geen lampje. Remvloeistof, inderdaad zoals T de Cloet al aangaf vlotter optillen.

Ik zit inmiddels in DDW. De Derde Wereld. Oftewel Duitsland
mstapper MSE Waalre
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden