Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: V66 - Dashboard los

V66 - Dashboard los 1 maand 1 week geleden #10903

Dag!
Ik ben hier nieuw en begin met een beetje vage vraag :blush:
De km teller van mijn Volvo 66 liet eerder dit jaar los: dwz het glazen plaatje met sierrandje etc. viel op de wijzers. Ik heb alle kleine onderdelen er netjes uit kunnen pulken en bij elkaar in een tasje maar ik toen ik het weer in elkaar wilde zetten kwam ik erachter dat daar waarschn. m'n dashboard voor los moet (of i.i.g de ombouw v het paneel boven het stuur).
Nou ben ik niet de handigste klusser en mijn ervaring is dat als ik het opgeef het achteraf vaak blijkt dat alleen wat meer kracht nodig was, en als ik met wat kracht iets los probeer te krijgen blijkt vaak dat er daardoor een essentieel ding afbreekt... :whistle:

Om schade te voorkomen: is er een trucje of een dingetje net uit het zicht dat even los moet waarmee het zo gepiept is? Of is het een kwestie van eruit wippen en soms even wat kracht zetten? Of is het gewoon een rotklusje?

Ik hoop dat iemand het weet!
Laatst bewerkt: 1 maand 1 week geleden door Walter Bruins. Reden: kleine onduidelijkheid
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V66 - Dashboard los 1 maand 1 week geleden #10906

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
Je kunt de bovenkant van de tellerunit naar voren kantelen. Idd toch een kwestie van even stevig doortrekken. Dan kun je de onderkant oplichten, zit maar achter 2 simpele lipjes achter de rand vastgehaakt. Het kan zijn dat de snelheidskabel eerst los moet. Dat kan doorbehandelen onder het dashboard te steken en dan of een bajonetsluiting of een schroefdraadsluiting los te maken.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Bedankt door: Walter Bruins

V66 - Dashboard los 2 weken 6 dagen geleden #10949

Het is er nog niet van gekomen (andere klusjes moesten voor op de geplande dag), maar fijn dat de kennis hier voorhanden is. Ik ga het binnenkort proberen!
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden