Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Kans voor de DAF rijders uit het Noorden: ABC

Kans voor de DAF rijders uit het Noorden: ABC 4 jaren 11 maanden geleden #4508

• P. Sleutjes
  • P. Sleutjes's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 26
Beste historische rallyrijder,

Het duurt nog even, maar zaterdag 4 oktober gaat vanuit Nieuw-Amsterdam de 14e ABC-Rally van start. Net als afgelopen jaar zal de rally zich afspelen in het noordoosten van ons land en in Duitsland. Het unieke concept van de afgelopen jaren zal gehandhaafd blijven: waar de Toerklasse 's ochtends rijdt, rijden de Sport- en Expertklasse 's middags (en andersom). Door de spreiding van het deelnemersveld hebben de deelnemers geen last van elkaar en is er geen overlast voor omwonenden. Afgelopen jaar hebben veel deelnemers aangegeven met name de rust en de ruimte (= lekker doorrijden!) van het routedeel door Duitsland (Emsland) erg te waarderen. Om die reden zal het zwaartepunt van de 14e editie van de ABC-Rally in de Duitsland-stage liggen. De Nederland-stage zal zich geheel in Drenthe afspelen en ook daar is het motto: geen gefriemel, maar wél strak navigeren en lekker sturen over mooie en goed berijdbare wegen. Met als afsluiting een uitdagende (natte!) proef...

De startlocatie is Van der Valk-hotel Emmen, buiten de bebouwde kom gelegen, met een groot parkeerterrein, een Tango tankstation en een geweldig goede verzorging van de inwendige mens. Én met een voordelig arrangement (logies met ontbijt) voor de vrijdag- en/of zaterdag om uitgerust aan de start te verschijnen en/of er een relaxed (?) weekendje uit van te maken. Kortom: deze rally wil je niet missen...

Meer info vind en inschrijven doe je op www.abc-rally.nl.

Tip: als je inschrijft en je wilt de nacht vóór de rally in Van der Valk-hotel Emmen doorbrengen, wacht dan niet te lang met het boeken van een kamer (0591-571800; vergeet niet te melden dat je deelnemer aan de ABC-Rally bent). Afgelopen jaar waren meer dan 80 equipes al aanwezig op vrijdag!

Wie al eerder wil kennismaken met de uitzetter en/of de kaartleessystemen Pijlen Gekleurde Wegen en Grensbenadering Gekleurde Wegen, die nodig ik graag uit om zondag 18 mei mee te doen aan KLIP-2 van de DHRC. Verdere gegevens inzien van en inschrijven voor dit evenement doe je via www.dhrc.nl.

We hopen je vrijdag 3 of zaterdag 4 oktober in Nieuw-Amsterdam te mogen begroeten als deelnemer aan de 14e ABC-Rally! Een hartelijke groet namens het Kernteam ABC-Rally,

Joep Wanders.
Teken nu de petitie! reddebijen.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kans voor de DAF rijders uit het Noorden: ABC 4 jaren 11 maanden geleden #4509

• M.G.J. Roepers
  • M.G.J. Roepers's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
Ik ben een Daf-rijder uit het Noorden en dan niet zo maar het Noorden, maar het hoge Noorden. Toch denk ik eraan om de voorkeur te geven aan een ander Dafclubevenement op 4 oktober, namelijk de beginnerscursus. Ik heb namelijk uit betrouwbare bron vernomen dat die ook op die dag (zaterdag 4 oktober) is. Het lijkt mij ook verstandig om eerst meer technisch inzicht en wellicht ook durf op te doen voor ik ooit zou beginnen aan een dergelijke uitputtingsslag voor mijn schattige Dafje.

Die staat trouwen bij een Dafgarage in het Noorden. Die typering blijkt goed bij Garage Bisschoff in Hoogezand te passen. Subframe van de variomatic en banden zijn vervangen en nu moeten nog de riem van de variomatic en de hoofdremcilinder. Het is toch handig als ik inde toekomst meer zelf kan doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.197 seconden