Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Daffodil 32 te koop

Daffodil 32 te koop 11 maanden 1 week geleden #9643

Beste Dafclubleden,

Na ruim 7 jaar ga ik afscheid nemen van mijn Daffodil 32. Ze verdient meer aandacht op zonnige dagen dan ik haar nu geef. In het kort:

- Ooit overgenomen van een ander Dafclub lid uit Gelderland heb ik veel plezier beleefd aan de auto.
- Ze heeft al die tijd (uiteraard) haar parkeerplek in een afgesloten garage gehad.
- Omdat ik zelf niet heel technisch ben is de auto diverse keren onder handen genomen door een garage waar ze met veel liefde en met onderdelen van de Dafclub indien nodig aan de gang zijn geweest. Bonnen hiervan heb ik ter inzage.
- De auto is daarom in goede conditie. Vorig jaar zijn de remcilinders nog vervangen. Wel is er een plekje op het lak van het rechter zijscherm. Dit vraagt op den duur wel om aandacht.
- Goed om te weten is dat de vorige eigenaar een andere (46) motor in deze auto heeft gezet. Vooral om hierdoor problemen met de 6V aansluiting worden voorkomen. Het is op die manier dus niet helemaal een pure 32. Maar de motor draait goed en je rijdt iets harder dan een originele 32... :)
- auto stond een tijdje geleden model in de Telegraaf bij een artikel over het boek De Daf van mijn vader. Zie de bijlage.

Richt vraagprijs is 4200 euro

Auto staat in Duivendrecht/ Amsterdam.

Van harte welkom om de Daf een keer te komen bekijken en/ of een proefrit te rijden. Desgewenst kan ik meer foto's sturen of als je dat wil foto's van details van de auto.

Reacties kunnen per mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Daffodil 32 te koop 11 maanden 2 dagen geleden #9657

• Daf 1966
  • Daf 1966's Profielfoto
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 22
Ik dacht dat een 44 / 46 motor niet past omdat deze door de gewijzigde slag te breed is voor de motorruimte van een A body?
Heb je daar een foto van?

Daffodil 32 te koop 10 maanden 2 weken geleden #9715

• Tom de Cloet
  • Tom de Cloet's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 2
Een 46 motor past wel in een A-type. Je moet een aantal problemen overwinnen. De kachelpotten zijn anders en als je die van een 33 gebruikt staan de driehoekjes verkeerd om. En het is (vrij?) onmogelijk om kleppen te stellen zonder de motor te verwijderen.
Waarom is dit veld verplicht?

Daffodil 32 te koop 10 maanden 2 weken geleden #9718

• J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 67
Ik heb ooit een 44 krukas in een 33 buitenkant gezet.
De 44 heeft 8mm meer slag maar dezelfde zuigers
Dus de zuiger gaat 4mm dieper het carter in en 4mm meer naar buiten
Op de freesbank alles in het carter pasgemaakt en wat van de zuiger afgedraaid.
Daar zag je niets aan de buitenkant dat het een 850 was,ging echt als de brandweer.
Hij ligt nu ergens in bleiswijk
Bijlagen:
jeroen
Laatst bewerkt: 10 maanden 2 weken geleden door J.G. de Groot.
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden