Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Bedrading Tachorelais

Re: Bedrading Tachorelais 8 jaren 1 maand geleden #1279

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 849
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Alle B bodies hebben een of meerdere T stukken die je kunt gebruiken.
BV Daf 55/44 achter boven de draagarmen, en aan de voorkant zitten er ook nog.
Daf 66 ook aan de voorkant en achter op de dionas, al is bij de oudere types, met kleine remrommels de draad anders, en niet te gebruiken.

Heb je een tweede type 340 hoofdremcilinder op je ATE rembekrachtiger, dan heb je 4 uitgangen, 2 voor de remleidingen en 1 voor de remlichtsch en de andere voor de hogedruk schakelaar.
mstapper MSE Waalre
Laatst bewerkt: 8 jaren 1 maand geleden door M. Stapper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Bedrading Tachorelais 8 jaren 1 maand geleden #1284

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 874
  • Ontvangen bedankjes 95
  • Karma: 7
@ Matt, merci. Volgens mj heb ik nog wel wat t-stukken liggen dan , zal daar bij gelegenheid naar kijken.

@Sander, kan helaas het schema niet opslaan, wil je het naar me mailen ?
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Bedrading Tachorelais 8 jaren 1 maand geleden #1287

  • 4770
  • 4770's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • NULL
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 39
  • Karma: 19
Je gaat mail hebben.....B)
Sunder
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Bedrading Tachorelais 8 jaren 1 maand geleden #1289

  • J. Wielsma
  • J. Wielsma's Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • NULL
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 8
  • Karma: 1
Jan zelf
DAF 55 coupé '72 op benzine
Volvo V90 '97 op lpg
BMW K75RT '93 op lpg
E-boat '79 op windenergie in de haven
i550 in aanbouw i550vlot.blogspot.com/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Bedrading Tachorelais 8 jaren 1 maand geleden #1292

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 874
  • Ontvangen bedankjes 95
  • Karma: 7
@ Jan, bedankt voor het plaatsen zodat overige leden dit ook kunnen zien.

Had zelf deze scans al een tijdje binnen, heb er best veel aan gehad.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Bedrading Tachorelais 7 jaren 2 weken geleden #3016

  • FransLi .
  • FransLi .'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • NULL
  • Berichten: 92
  • Ontvangen bedankjes 6
  • Karma: 1
Ik heb het hele verhaal doorgelezen, er is me veel duidelijk geworden. Er word gesproken over het terugschakelen met de hoge druk remdrukschakelaar en met (via een relais) het remlicht. Ik ben benieuwd wat het verschil in de reactie is op het schakelen van de vario. Het remlicht licht al op bij een licht aanraking van het rempedaal, dat heeft dan tot gevolg dat er direct teruggeschakeld word, is dat niet irritant in de stad als telkens de rem aangetikt word? De hogedruk remdrukschakelaar zal terugschakelen veroorzaken als er "echt" geremd word, is dat niet veel rustiger? Als je alleen op de motor wil afremmen zou je de bergrem kunnen bedienen, of je monteert nog een schakelaar, ook in serie, onder je rempedaal die dus regeert op beweging en niet op remdruk. je remt dan af op de motor zonder dat de remmen aan het werk zijn en zonder remlichten, mits je het pedaal minimaal intrapt. Zeg maar het zelfde effect als het loslaten van het gaspedaal van een schakelauto.
DAF YA 66 1.4 inj., Volvo 66 1.4
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Bedrading Tachorelais 7 jaren 2 weken geleden #3017

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 849
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Er zijn mensen,die niet graag aan het remsysteem werken, om een T stuk te plaatsen
voor de hoge druk schakelaar.
Iemand heeft toen een relais schakeling bedacht, dit verbreek relais, word aangestuurd door de voeding naar de remlichten. De draad van de remlichtschakerlaar naar de remlichten.
Bij deze toepassing gaat bijna het hele tacho-relais voordeel verloren, Want zodra je de
rem aantikr schakelt de vario terug, precies hetzelfde als bij de micro-switch constructie.
Dus gewoon de hogedruk schakelaar monteren, dan schakelt de vario later terug bij wat stevigere remmen.
mstapper MSE Waalre
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden