Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Daf 46 schakelt soms niet terug

Daf 46 schakelt soms niet terug 2 maanden 6 dagen geleden #11683

Hallo allen,

Mijn Daf 46 schakelt sinds kort niet altijd meer terug bij afremmen. Als je gas loslaat en remt dan blijft het toerental constant, de riem komt niet terug in de "hogere versnelling". Dit gebeurt vooral als je wat harder hebt gereden, zeg maar vanaf 80.

Als ik op de rem trap klikt de EMVK, als ik de bergrem indruk klikt deze ook (wel harder dan bij remmen). Als ik tijdens het rijden de bergrem indruk dan brand het lampje maar er lijkt verder weinig te veranderen in het rijden.

Ik heb de riem afgesteld, de spleet was verdwenen, dit gaf geen verandering. Ik heb ATF gevuld in de secundaire trommel.

Wat kan de oorzaak zijn? Kan een remschakelaar niet genoeg stroom doorgeven? Welke zaken zitten gekoppeld aan de bergrem/emvk etc?

Gr Jan-Johann
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Daf 46 schakelt soms niet terug 2 maanden 5 dagen geleden #11690

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 109
Stroomcircuit loopt ook via de bergremschakelaar. Misschien zit daar de fout in?

Probeer eens de stekkers aan de remdrukschakelaar bij de hoofdremcilinder los te maken en op te schuren. Het kan zijn dat er net wel/net niet teveel weerstand optreedt in de contacten.
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

Daf 46 schakelt soms niet terug 2 maanden 5 dagen geleden #11693

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 146
EMVK Mechanisch stuk, het rubber klepje zal wel stuk zijn.

Test. zuig aan de dikke slang, zet 12 volt op de spoel dan hoor je een klik, nu moet je door kunnen zuigen naar het andere dunne pijpje.
mstapper MSE Waalre

Daf 46 schakelt soms niet terug 2 maanden 5 dagen geleden #11695

Ik zal dat nog eens proberen, het klepje zag er nog wel goed uit en niet gescheurd oid.

Pas geleden heb ik olie toegevoegd in de secundaire trommel, kan het zijn dat daar teveel in zit? Heb vandaag de ring eraf gehaald en olie eraf, zat 150cc in. Iemand nog een tip om de borgring weer op zn plaats te krijgen?

Daf 46 schakelt soms niet terug 2 maanden 5 dagen geleden #11696

• M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 146
150 cc is echt te veel, maar dat kan de oorzaak niet zijn. De helft is genoeg.
De ring met een waterpomptang beetje voor beetje in de groef knijpen.
Het laatste stukje wil meestal niet, met een drijver een flinke tik dan springt deze er ook in.
mstapper MSE Waalre
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden