Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Hoofdremcilinder

Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5627

  • 7859
  • 7859's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 5
  • Karma: 0
Ik wil voor mijn te bouwen trike zo veel mogelijk van de donor Volvo 66 gebruiken
zo ook de hoofremcilinder , en beide uitgangen tegelijk naar de achterremmen aan sluiten
iemand ervaring ermee ?
velema
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5634

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 871
  • Ontvangen bedankjes 95
  • Karma: 7
Ik gok dat dat niet kan omdat de druk in de hrc op ongeveer 70% voor staat en 30% achter. Dan zou je in jouw geval een verschil krijgen tussen links en rechts ?
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5635

  • Arjan van Loenhout
  • Arjan van Loenhout's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Berichten: 29
  • Ontvangen bedankjes 3
  • Karma: 1
Dat ben ik met je eens Erik, maar dit heeft imo ook te maken met de benodigde hoeveelheid vloeistofverplaatsing voor de schijremmen voor en de trommelremmen achter. Bij een uitvoering met trommelremmen rondom is er idd ook een verschil tussen v en a. Wie kan exact iets zeggen over volumes van de verplaatste vloeistof in het voorste en achterste remcircuit?

@J.Felix: waarom zou je op een trike l en r willen scheiden? Om de wielen apart te kunnen afremmen en zodoende kortere bochte te kunnen maken? Of voor de veiligheid?
In het laatste geval zou ik liever beide achterremmen gelijk laten werken. In geval van storing of uitval vallen dan beide achterremmen uit. Dit vind ik zelf veiliger dan wanneer er 1 rem uitvalt en 1 blijft werken (scheeftrekken !)
Kun je afhankelijk van de snelheid rare dingen krijgen....
Succes en laat nog eens horen hoe je de remmen gaat aansluiten
VarioMaat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5636

  • 7859
  • 7859's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 5
  • Karma: 0
Hallo Arjan en Erik,

ik wil l en r dus niet scheiden maar voordruk en achter druk koppelen naar achter en dan verdelen naar l en r ?
velema
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5637

  • 7859
  • 7859's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 5
  • Karma: 0
Ergo ik wil dus omdat ik de bekrachtiger niet gebruik ... meer druk

vr gr Jan
velema
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5639

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 871
  • Ontvangen bedankjes 95
  • Karma: 7
Aha, ik durf niet te zeggen wat er dan gebeurt. Zou dan de voorste leiding daar waar de koppeling zit het qua druk niet winnen van de achterste leiding ? Ik vraag me nu af of de 2 leidingen samen dan 100 % druk geven naar de ene eiding die je naar achter gaat leggen. Of gaat de voorste leiding die meer druk heeft dan ook een deel van de minder op druk staande achterleiding wegdrukken ?
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5642

  • 7859
  • 7859's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 5
  • Karma: 0
misschien maar eens voorleggen op de sleuteldag aan een expert of gewoon proberen
velema
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5643

  • 7859
  • 7859's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 5
  • Karma: 0
in ieder geval heb je meer volume door 2 plunjers ipv 1 dus volgens mij meer druk ?
velema
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5645

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 847
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Een beetje verkeerde insteek denk ik, wanneer je 2 leiding koppeld.
Het kan nooit een optelsom van druk worden, stel dat er 150 bar per
plunjer uitkomt, dan kan het nooit 300 bar worden
Ten eerste heeft 1 uitgang naar de achterwielen een terugslagklep de andere
uitgang niet.
Een trap begint altijd iets eerder te persen, dus de andere trap kijgt
tegendruk en derhalve zal het zuigertje open gaan staan en niet meer
afdichten en dus ook geen druk opbouwen wanneer het pedaal verder word ingedrukt.
Helaas niet doen. Denk ik.
mstapper MSE Waalre
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5647

  • FransLi .
  • FransLi .'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • NULL
  • Berichten: 92
  • Ontvangen bedankjes 6
  • Karma: 1
Is dit iets? Dubbele klauw voor of klauw met 2 sets zuiger maar hydraulische gescheiden.
Je hebt dan altijd remkracht bij uitval van HRC.
Verschil in remvloeistof verplaatsing geeft alleen maar een grotere of kleiner rempedaalslag. Een verdeling van remkracht voor en achter kan alleen met remkrachtbegrenzer in leiding naar achter. Of twee enkelvoudige HRC's met een evenaar om verdeling te regelen.


DAF YA 66 1.4 inj., Volvo 66 1.4
Laatst bewerkt: 4 jaren 7 maanden geleden door FransLi ..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5648

  • 7859
  • 7859's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 5
  • Karma: 0
Even over de voorremmen , dit betreft een complete voorvork met wiel en dubbele schijfremmen met een aparte rempomp / hrc aan het stuur van een donor motor e.e.a staat dus compleet los van hrc van de daf, ehh sorry Volvo. Immers het ging om een trike in wording.
Waarom wil ik meer druk ? omdat ik de bekrachtiging er af haal !!.
Waarom ?? een trike met zo,n grote bekrachtiging module gewoon geen porum, en bovendien hoeft er alleen maar rem druk vanaf de Volvo hrc naar de achterwielen .
Naar de terugslagklep over de achterwielen zal ik even induiken, maar lijkt me vreemd , immers dan zal er bij het remmen toch druk op de wiel cilinders blijven staan, het 300 bar / 150 bar
lijkt me een heel aannemelijk verhaal voorrem uit gang afdoppen ?.
gr Jan
velema
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hoofdremcilinder 4 jaren 7 maanden geleden #5651

  • FransLi .
  • FransLi .'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert Boarder
  • NULL
  • Berichten: 92
  • Ontvangen bedankjes 6
  • Karma: 1
Dan klopt mijn bovenstaand schema. Je hebt dan een gescheiden remsysteem ZONDER remhendel aan het stuur. Alleen met de voorrem kunnen remmen lijkt me niet veilig. Een remkrachtbegrenzer is een veilige optie. Je

Je zou, omdat je voor twee remklauwen hebt, er een kunnen koppelen met de voetrem en de ander met het stuurremhendel.

Met een rembekrachtiger verhoog je niet de remdruk, je hoeft niet zo hard te trappen.

Trike's hebben normaal geen stuurremhemdel. Omdat het hele voertuig lichter is dan een auto zal de pedaalkracht wel meevallen.

Je zou ook eens naar de wettelijke voorschriften moeten kijken voor de remmen bij een trike. Volgen mij vallen ze onder auto's...
DAF YA 66 1.4 inj., Volvo 66 1.4
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden