Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Middendemper marathon 1300

Middendemper marathon 1300 3 jaren 6 maanden geleden #7123

  • 7941
  • 7941's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 2
Omdat ik een rammeltje had, en een mogelijke reden een kapotte uitlaat kon zijn heb ik die even gedemonteerd.
Ik heb er dan lucht door geblazen om te zien of er dan niets rammelde.
Alles ok, maar....drukopbouw zonder twijfel.
M.a.w. er blaast veel minder uit dan wat mijn blazer er in steekt.
Het is ook een schottendemper, en ik lees overal dat een marathon een absorptiedemper moet hebben.
Helpt het in gunstige zin als ik die vervang (verbruik, prestaties)?
Kan je die zo vinden of is dat "maatwerk"?
En als laatste, moet de carburatie er voor aangepast worden?

Alvast bedankt voor het meedenken
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Middendemper marathon 1300 3 jaren 6 maanden geleden #7129

  • E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 871
  • Ontvangen bedankjes 95
  • Karma: 7
is het rammeltje misschien van het hitteschild tussen de uitlaat en de startmotor ?
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Middendemper marathon 1300 3 jaren 6 maanden geleden #7130

  • R.H. la Gasse
  • R.H. la Gasse's Profielfoto
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 0
het is voor een goede vulling van de cilinder juist nodig dat er tegen druk is:::
doel van een uitlaat is: geluid dempen,warmte afvoeren en tegendruk geven,
Firini500
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Middendemper marathon 1300 3 jaren 6 maanden geleden #7131

  • 7941
  • 7941's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 46
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 2
Het rammelt op het moment dat de vario terugschakelt. Je kan het opwekken door te remmen of de bergrem in te schakelen rond 30km/h.
Een beetje resonantie dacht ik, heb ondertussen op het forum info gevonden dat de 66 er wel meer last van heeft. Er is zelfs een anti ratel kit voor in de shop. Blijkbaar speling op spiebaan in de overbrenging.
Dus die kit staat al vast.
Over die tegendruk; daar ben ik van op de hoogte maar ik lees hier en daar dat een marathon een andere middendemper had tov de gewone 66 ivm de pittigere motor. Er stond een recente op toen ik hem kocht maar dat is een gewone schottendemper dus.....
En misschien maakt het allemaal niet uit maar als je dezelfde demper op een 1100 met 45pk of een 1300 met 57 pk zet, gaat er één van de twee niet optimaal rijden.
En waar kan ik dat beter vragen dan hier?

Ps dat hitteschild hangt vast☺
Laatst bewerkt: 3 jaren 6 maanden geleden door 7941.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden