Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Populariteit Volvo 66

Populariteit Volvo 66 2 jaren 2 maanden geleden #8428

Goede avond,

Ik heb even een vraagje over een Volvo 66. Is dit qua investering een goede keuze? Want naar mijn idee zijn ze minder waard als een DAF 66 en moeilijker te verkopen. Aan de andere kant kun je wel leuk autorijden voor een leuk prijsje. Ik heb een leuke Volvo zien staan dus misschien ga ik hem wel kopen. Hoe denken jullie over de Volvo 66?

MVG

Maarten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Populariteit Volvo 66 2 jaren 2 maanden geleden #8440

• M.G.J. Roepers
  • M.G.J. Roepers's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
Ik denk dat je het aardig beschreven hebt. Een Volvo 66 is gewoon een Daf B-body met Volvo badges. Wel gingen de eisen aan de auto's door de tijd heen steeds verder omhoog. De centrigaalgewichten van de Volvo 66 hebben aanpassingen waardoor ze minder last hebben van slijtage. De Volvo 66 is al gemaakt voor meer kilometers dan de Daf. Maar het Dafgevoel is minder.

Groet,
Marco

Populariteit Volvo 66 2 jaren 2 maanden geleden #8444

Oke, dus qua autorijden zijn het wel fijne auto's die minder onderhoud nodig hebben en al beter rijden? En hoe denk je over de verkoopbaarheid van een Volvo 66?

Populariteit Volvo 66 2 jaren 2 maanden geleden #8449

• M.G.J. Roepers
  • M.G.J. Roepers's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 85
Dat heb je al uitstekend gezegd: Je betaalt er minder voor vanwege het minder sterke Dafgevoel en je krijgt er minder voor. Prijzen interesseren mij eigenlijk minder. Mij gaat het om behoud van Daf-erfgoed en daar hoort de Volvo 66 gewoon bij.
Overigens wat betreft de slijtage. De auto's zijn rond de 40 jaar oud en dan is de garantie vele malen verlopen. Eind jaren zeventig bouwde men auto's die zo ongeveer 10-15 jaar mee moesten gaan. Dat hebben de Volvo 66's die nu te koop staan zeer ruim gehaald en is de staat zeer verschillend. Maar dat er extra onderhoud gepleegd moet worden ligt in de lijn der verwachting. Die kosten haal je er niet zomaar uit bij verkoop.
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden