Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij 1 jaar 2 maanden geleden #9589

• J Houwers
  • J Houwers's Profielfoto
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6
Hallo Dafclubleden,

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij.
Bij interesse naar het afgelegde voortraject verwijs ik jullie naar youtube; presentatie restauratie daf 3303 uit 1970.

Bedankt voor de verkregen hulp, wijsheid, en het geboden advies!

Groeten,

Hans Houwers
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij 1 jaar 2 maanden geleden #9590

• Sander van Wees
  • Sander van Wees's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 2
Ziet er prachtig uit! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.
Eehhhhm, tsja. Dus!
Bedankt door: J Houwers

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij 1 jaar 2 maanden geleden #9592

• J M M de Klein
  • J M M de Klein's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 1
Heel mooi hoor. Prachtig. Ik zie dat je de binnenschermen in dezelfde kleur hebt gespoten? Heb je deze nog speciaal behandels tegen steenslag oid en is dit zo het origineel werd opgeleverd?
Dank alvast Hgr Jan Maarten

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij 1 jaar 2 maanden geleden #9593

• J Houwers
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6
He Jan Maarten,

Hartelijk dank voor je positive reactie. Orgineel was de onderzijde van de daf voorzien van een "bitumen" laag. Deze was uigedroogd en gebarsten ( zie presentatie op youtube). Deze is verwijderd en zo kwam alle roestige ellende mooi helder in beeld. Het slechte plaatmateriaal is vervangen. De wielkasten zijn voorzien van een beschermende anti steenslag laag. Daarna is de onderzijde gespoten in de zelfde orginele kleus als de binnen en buitenzijde.

Klinkt het bekent en ben je zelf ook met iets dergelijks bezig of zelfs al klaat?

Goed weekend.

Groet,

Hans Houwers

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij 1 jaar 4 weken geleden #9765

• J M M de Klein
  • J M M de Klein's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 1
Hi Hans, het klinkt zeker bekend. Ik heb net de plaatwerkfase afgesloten en ga nu de voorbereidingen treffen om de daf, 33 '69 6Volt, te laten spuiten.
Ik heb ook deels de binnenspatborden voor vervangen en de buitenspatborden voor middels reparatiedelen die ik bij de daf club heb gekocht (geen eenvoudige klus overigens). Verder nieuwe dorpels ingezet en de vloer deels vernieuwd.
Heb ook je youtube presentatie bekeken. Mooi om te zien. Veel herkenning :-).
Groeten Jan Maarten
Bijlagen:

De Dafclub heeft er weer een rijdend exemplaar bij 1 jaar 4 weken geleden #9770

• J Houwers
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 6
He Jan-Maarten,

Leuk dat je reageert. Wat een prachtige werkplaats heb jij tot je beschikking. Het vervangen en inlassen van plaatdelen is veel werk en ik lees dat je meer hebt moeten vervangen dan bij mij het geval was (24 jaar ongebruikt binnen gestaan).
Je dafje voorzien van nieuwe lak vraagt veel tijd, energie en kost een paar centen maar dan kun je langzamerhand weer opbouwend bezig zijn.
Veel plezier en succes! Hoor en zie graag de vorderingen en het gerealiseerde resultaat (presentatie op youtube?).

Vriendelijke groet,

Hans Houwers
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden