Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 1 jaar 2 maanden geleden #9678

Dag allemaal!

Even mezelf voorstellen, Mijn naam is Floris en ben nu al een jaar de eigenaar van een daf 33 type 1 uit april 69. Uiteraard heb ik in een jaar tijd wat euvels ondervonden, Maar los daarvan rijdt de auto heerlijk en is het een heerlijke ervaring zoals jullie waarschijnlijk ook weten.

Het probleem wat ik nu heb is dat een van de pijpjes van het inlaatspruitstuk eraf is gevallen en met een mooi triangel geluid over de snelweg kletterde. Met geluk kon ik hem nog oprapen waarna de altijd behulpzame ANWB me kwam helpen om het gat provisorisch te dichten. ( Op de onderste foto kun je de bindriem om het gat zien zitten )

Het inlaatspruitstuk is bij een reparatie al dichtgemaakt met een paar muntjes. Maar ik denk dat ik het gat gewoon zou willen blijven afdichten omdat een nieuw spruitstuk prijzig zou zijn.
Weet iemand wat het inlaatspruit nou precies voor toegevoegde waarde heeft naast dat de motor in de winter sneller warm wordt en dus sneller start?





Laatst bewerkt: 1 jaar 2 maanden geleden door F A F M Postmes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 1 jaar 2 dagen geleden #10012

  • R.H. la Gasse
  • R.H. la Gasse's Profielfoto
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • NULL
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 2
  • Karma: 0
Benzine heeft warmte nodig om te verdampen.
het uitlaat pijpje geeft deze extra warmte af aan het spruitstuk zodat een goed mengsel ontstaat,
afdichten voor nood ;pakking weghalen en plaatje monteren
maak b/v. een lepel plat en maak hier van het plaatje :)
Firini500
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 1 jaar 1 dag geleden #10013

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Je motorrubbers lijken erg slecht zou ik ook eens vv
Scheelt een alu aandrijfas
Kan met de motor in de auto nu die pijpen bende toch kapot is!!!
jeroen
Laatst bewerkt: 1 jaar 1 dag geleden door J.G. de Groot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 1 jaar 1 dag geleden #10014

  • w v d steen
  • w v d steen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 370
  • Ontvangen bedankjes 35
  • Karma: 2
Gewoon alles nieuw erop (spruitstuk en kachel pot ) zo blijf je tobben .
daf,s
3x 55 coupe 70-71-72
2x 55 sedan 1ste typ 68
3x 55 sedan Marathon 71 72
1x 55 combi 71
1x 55 Beachcomber 72




1x volvo 78
1x 33 Jeep cabrio 67
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10019

  • Daf 1966
  • Daf 1966's Profielfoto
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Berichten: 173
  • Ontvangen bedankjes 22
  • Karma: 2
J.G. de Groot schreef :
Je motorrubbers lijken erg slecht zou ik ook eens vv
Scheelt een alu aandrijfas!
Waaraan zie je dat ze slecht zijn? Ik zie geen scheuren oid. Motor lijkt iets naar voren te hangen als je maar de gietnaad van het rubber kijkt, maar dat kan ook de voorste motor rubber zijn?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10020

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Lijkt een soort 'hang-s' in te zitten
Motorrubbers moet je altijd doen,de alu as is duur als je een goede kunt vinden
Eerst de motorrubbers achter,dan de rest
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10023

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Voor de techneuten hier op het forum.

Met wat denkwerk en ervaring kom je er achter.

Het probleem van de aandrijfas zit in de voorste motorsteun, de achterste moeten natuurlijk ook goed zijn maar toch.

Een beetje werk, maar dan kun je een euro muntstuk op het luchtfilter zetten, zo stil ligt de motor.


mstapper MSE Waalre
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10024

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Met mijn boerenwijsheid zou ik toch zeggen dat achter veel belangrijker is
Voor schud wel maar zakt niet,achter zakt als een gek
Eigenlijk hadden ze de constructie van voor moeten gebruiken voor achter
De 3rubbers voor geven wel meer contact met de auto
Op mijn 44 kun je nu al een gulden op zn kant zetten daar heb je de 3 rubbers niet voor nodig
jeroen
Laatst bewerkt: 11 maanden 4 weken geleden door J.G. de Groot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10025

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
Waarom hebben 2cilinders veel meer last van kapotte aandrijfassen , dan 4 cilinders. ??
mstapper MSE Waalre
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10026

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Omdat de 2cil assen zwakker zijn?
De 4cil.koppen zijn veel zwaarder
jeroen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10027

  • M. Stapper
  • M. Stapper's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 126
  • Karma: 19
OK, is dat de oorzaak, weer wat geleerd. ?????
Met mijn boerenverstand altijd gedacht dat de oorzaak ergens anders lag.
mstapper MSE Waalre
Laatst bewerkt: 11 maanden 4 weken geleden door M. Stapper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gat op de linkeruitlaat bij het inlaatspruitstuk 11 maanden 4 weken geleden #10028

  • J.G. de Groot
  • J.G. de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 71
  • Karma: 9
Het blijft een feit dat de achterste vertikale rubbers eerder zakken dan de horizontale voor
Dat is wat ik denk
Maar inderdaad,hoe vaster hij voor ligt,hoe minder de motor beweegt
jeroen
Laatst bewerkt: 11 maanden 4 weken geleden door J.G. de Groot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden