Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: zwakke vonk bougies 66 1100

zwakke vonk bougies 66 1100 10 maanden 3 weken geleden #10078

• H.A. de Leede
  • H.A. de Leede's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 4
En ik blijf maar ellende houden met mijn 66 grrrrrr.....
Na een tijdje stilstand brandstofpomp stuk..nieuwe besteld en gemonteerd vanaf de club en nog niet aanslaan.
De bougies geven een hele zwakke vonk..

Inmiddels zijn de bougies,kabels,condensator,puntjes,kap,bobine vervangen, verdeler gereviseerd. Alles goed afgesteld.
Rare is dat voor stilstand de motor perfect liep! Met dank aan Mathieu en Geert trouwens.

12 Voltbedrading van en naar de bobine is goed! Puntjes geven bij afstelling en bij contact aan een sterke vonk!

Iemand eerder dit gehad?
De Leede!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zwakke vonk bougies 66 1100 10 maanden 3 weken geleden #10081

• E. van Hengel
  • E. van Hengel's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • NULL
  • Ontvangen bedankjes 95
Monteer eens de oude condensator ? Nieuwe zijn vaak niet eens beter dan de oude, geeft wel eens dit rare ‘gedrag’
Is er leven na de dood ? Steel mijn DAF en je weet het !

zwakke vonk bougies 66 1100 10 maanden 2 weken geleden #10097

Als ik de laatste zin goed lees is een sterke vonk tussen de puntjes geen goed teken.
De condensator heeft n.l. twee functies en wel het zeer snel wegvallen van de stroom door de primaire spoel van de bobine en om vonkvorming van de puntjes tegen te gaan.
Condensatoren hebben bij onze DAFS van 600 t/m 66 en V66 allemaal een verschillende waarde die in de technische specificatie van de betrokken DAF?Volvo vermeld staan en dus echt belangrijk is.

TIP. De bobine verplaatsen van de motor naar het spatbord gedeelte.Waarom? De motorwarmte veroorzaakt een verhoogde weerstand in de secundaire spoel van de bobine en dus een zwakkere vonk. Veel succes!
Theo van Blerck
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden